schakelbussen: welke kopen

Gestart door Vulk, 14-12-2014 14:03:50

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Als iemand me even een origineel gebruikt rubber (ik bedoel dus schakelbus) bezorgt neem ik de maten op en kan ik wellicht een serietje maken.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

combinedforces

Ik heb een nieuw setje bushings liggen. Kan ze wel even opmeten voor je.

MrCain

Citaat van: volvobug op 16-12-2014 09:43:00
Als iemand me even een origineel gebruikt rubber (ik bedoel dus schakelbus) bezorgt neem ik de maten op en kan ik wellicht een serietje maken.

:eusa_dance:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

leons850

Citaat van: combinedforces op 16-12-2014 10:19:42

Volgens mij heb je die al even liggen. ;D
Ik heb die maten ook nog ergens op papier staan.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sweij

Dan neem ik graag een setje van je af!   :laugh:

... wellicht een idee voor een groupbuy?

volvobug

Ik wil geen volledig massieve bussen maken, die kun je op ebay scoren. Gaat mij om de variant om het originele buitenste rubber deel te gebruiken, waar je dan een nieuwe bus indrukt.

combinedforces

Citaat van: volvobug op 16-12-2014 22:26:58

Ik wil geen volledig massieve bussen maken, die kun je op ebay scoren. Gaat mij om de variant om het originele buitenste rubber deel te gebruiken, waar je dan een nieuwe bus indrukt.

Helder. Moet zeggen dat het een van de betere upgrades is, die massieve bushings. Mocht je je bedenken, pb me maar.

sieperman

Citaat van: combinedforces op 17-12-2014 00:10:30
Citaat van: volvobug op 16-12-2014 22:26:58

Helder. Moet zeggen dat het een van de betere upgrades is, die massieve bushings. Mocht je je bedenken, pb me maar.

Laatst ff wat kapjes bij mijne losgetrokken om te kijken waar een kloing bij schakelen naar de 2e 4e en achteruit vandaan kwam, bleek de hele handel met maar drie ipv 4 bouten vast te zitten ::) hierdoor kwam één van de kabels tegen een blikje achter het dashboard.
Er zit in de hele ophanging vanuit de auto al best veel rubberdemping in het geheel.
De kabels en het hele mechaniek ook nog eens. Maar als er genoeg animo is wil ik wel een setje van die vulbusjes  ;D

V70R^2

Ik kan je wel de originele opsturen, ik heb ze nog liggen. Als je wilt, stuur maar een pb met je adres dan stop ik ze in een envelop jouw kant op :)

volvobug

Citaat van: V70R^2 op 17-12-2014 12:56:50

Ik kan je wel de originele opsturen, ik heb ze nog liggen. Als je wilt, stuur maar een pb met je adres dan stop ik ze in een envelop jouw kant op :)

Dank voor het aanbod  :D maar hoeft niet meer. Toevallig meldde zich deze week een buurtgenoot met zijn 850R en wat hebben we gedaan, jawel, zijn schakelbus gevolvobuganiseerd  ;D. Beschik nu over de maten en zal een dezer dagen meer info posten over hoe en wat.

combinedforces

Verdorie, ik heb net een heel pak gebruikte rubbers in een envelop gestopt. Maar goed, succes ermee! :D

volvobug

Citaat van: combinedforces op 20-12-2014 00:11:55
Verdorie, ik heb net een heel pak gebruikte rubbers in een envelop gestopt. Maar goed, succes ermee! :D

:eusa_sick:

V70R^2

Volvobug, als je een serietje gaat maken zou ik graag een exemplaar van je afnemen, ben wel benieuwd naar het verschil tussen 100% massief, en massief met rubbere rand. En of hij dan net zo strak is, maar iets minder "mechanisch" aanvoelt.

Heb tenslotte 2 volvo's met een handbak, dus 1 setje moet nog een upgrade krijgen :)

Vulk

volvobug

Citaat van: Vulk op 27-12-2014 17:33:54
Nog nieuws?  :eusa_pray:

Pb jouw adres alvast, je mag proefkonijn zijn  ;D (na mijzelf, maar ik ben niet objectief  :eusa_shifty:). Zal morgen ook even montage instructie plaatsen.

Wil je 1 of 2 bussen? Meestal is alleen de "horizontale" shifterkabel, die de vooruit-achteruit beweging schakelt,  versleten. De verticale kabel, die de links-rechts beweging volgt, is veelal nog goed.