Even voorstellen: fieldhof

Gestart door fieldhof, 04-08-2015 21:39:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fieldhof

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen aan jullie allemaal: Ik ben Daan.
Vorig jaar hebben we met een stel kameraden een 850 station (855??) gehaald om deze te kunnen gebruiken met de Carbagerun. Nu zullen jullie vast denken, wat hebben ze nou gedaan met de auto, maar het resultaat mag er best wezen (al zeg ik het zelf)

De originele auto had de volgende kleur. Hier is hij inmiddels al ontdaan van zijn dakdragers en is de lak nagenoeg verdwenen.


Het volgende idee was om 'm oranje te maken en een imperiaal erop. Dikke verstralers konden natuurlijk niet missen


Een kameraad kwam op het idee om er een luifel aan te maken. Wat gek klinkt, maar werkt is niet gek toch?


Helaas tijdens de Carbagerun een kusje gehad van een andere auto   :-*


Ook is de uitlaat helaas een beetje kapot gegaan.
Het begon allemaal toen we in Dover van de boot afgingen. We hoorden dat de auto iets luidruchtiger was dan normaal, dit was de eerste dag van de Carbagerun.
De volgende dag werd het alleen maar erger en hadden we uiteindelijk het geluid van een gemiddelde crossauto. Aan het eind van de tweede dag een poging gedaan om het te maken en we gingen de derde dag vol goede moed weer op pad.
Helaas was onze oplossing van korte duur (halfuurtje) maar we gingen door.
De rest van de week gewoon doorgereden met het heerlijke crossgeluid. Klinkt vooral mooi in de Schotse bergen  :eusa_dance: . Eenmaal bij de finish aangekomen werden we erop geattendeerd dat we wat verloren hadden. Het bleek het flexibele deel te zijn dat het uitlaatspruitstuk verbind met de uitlaat (zal vast een naam hebben). Deze had na de eerste dag een scheurtje en is steeds verder losgescheurd. Dus dan heb je ongeveer een idee wat voor een geluid we in de auto hadden. Gelukkig zijn we door de sterke arm der wet nooit staande gehouden  :police: .

Dit was het resultaat van een weekje rijden door Nederland, Belgiƫ, Verenigd Koninkrijk en Frankrijk


De auto staat nu weer in zijn stalling. De deuk zit er nog in en de uitlaat is nog steeds los van de motor. We hebben als het goed is al een vervangend deel voor de uitlaat en de deuk kan wel weer terug gedrukt worden. Ik vroeg me alleen wel af of wij op de een of andere manier iets meer power uit de motor kunnen halen, want we hadden wat moeite met de bergen in Schotland.

groet,
Daan


Galactica

Welkom.

Leuke intro.

Die luifel is geniaal.  :)

FGG

Niet eens zo verkeerd, dat oranje met die zwarte striping. Jammer van 't deukje.

Extra power? Met een ongeblazen type wordt 't lastig, met een geblazen versie is wel wat winst te behalen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

fieldhof

Citaat van: FGG op 05-08-2015 12:03:23
Niet eens zo verkeerd, dat oranje met die zwarte striping. Jammer van 't deukje.

Extra power? Met een ongeblazen type wordt 't lastig, met een geblazen versie is wel wat winst te behalen.
Zoiets had ik al wel gedacht. Ik heb verder niet zoveel verstand van auto's dus ik dacht ik vraag maar eens. Ik ga ervan uit dat een motor zonder uitlaat, dit was bij ons uiteindelijk het geval, ook al iets minder power heeft?

RabbitGT