Classic 10v LPI 1997 vervangen door V70 D5 verstandig?

Gestart door Rick3, 17-12-2014 08:58:52

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Ik weet niet hoe je stage 0 is e.d.
maar als de auto echt goed is alleen veel km, mss een reserve blokje regelen?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Rick3

Wordt me nu al iets te technisch (stage 0?)... Denk dat dit nvt is vwb mijn 2.5 10v?

Huidige auto is prima, te goed eigenlijk (315k gelopen)..... Enige probleem is nog steeds zo nu en dan een hikje op gas en ik vind m bij koud wegrijden niet smooth lopen op benzine (alsof er iets een beetje hapert / inhoud). Ontsteking kabels / verdeler / bobine zijn destijds al vervangen en ook bougies om de 15k.
Mocht iemand weten wat dit kan zijn, let me know!

En ook ga ik meer km rijden dus ben het vake tanken wat zat, dit moet ik dan maar even voor lief nemen!

NielZ3qp

De D5 is een fijne maar neem een handbak is mijn advies. Uit voorzorg distributie vervangen je koopt een behoorlijk betrouwbaar ding. Verstuivers is altijd een risico bij modernere diesels.
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

volvobug

Citaat van: Rick3 op 18-12-2014 21:31:48
...
Huidige auto is prima, te goed eigenlijk (315k gelopen)..... Enige probleem is nog steeds zo nu en dan een hikje op gas en ik vind m bij koud wegrijden niet smooth lopen op benzine (alsof er iets een beetje hapert / inhoud). Ontsteking kabels / verdeler / bobine zijn destijds al vervangen en ook bougies om de 15k.
Mocht iemand weten wat dit kan zijn, let me know!
....

Lambdasonde al eens vervangen?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Rick3

Is dit uit te lezen of hier iets mee aan de hand is of moet het 'op de gok'?
Mocht er iemand in de buurt van Zwolle zijn die dit kan uitlezen, let me know!

leons850

Is niet uit te lezen.
Alleen de sonde slijt, waardoor minder accuraat.
De meeste mensen meten ook een stuk beter verbruik wanneer deze is vervangen.
Maar hij zal zeker rustiger gaan lopen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein