Reparatie ABS Controller in zilveren doos

Gestart door Lampje, 29-09-2010 20:32:33

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Mannen,

Ik heb een T5 2.3 station uit 1995.

ABS controller zit niet onder de luchtfilterkast of onder de hoofdrempomp, maar gewoon naast het remvloeistofreservoir.

Hij zit in een aluminiumdoos met koelribben plus een grote zwarte stekker er bovenop.

Is dit ook een controller die repareerbaar is of ben ik aangewezen op de sloop?

Marcel uit Den Haag gaf aan dat hij dit type niet kon repareren.

Foutcodes heb ik nog niet uitgelezen, ga ik morgen even doen.

)()()sT

Mijn eerste gedachte: is het niet je LPG computer?  :eusa_think:
Maar dat zal vast wel niet ;D

Foto?

Lampje

Nee, de LPG-computer hangt naast mijn accu. Deze die ik bedoel is ietsje smaller. Foto's komen er aan.

mehn

Dit is de oude ABS computer, die gaat normaal gesproken niet stuk.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: Lampje op 29-09-2010 20:32:33
Mannen,

Ik heb een T5 2.3 station uit 1995.

ABS controller zit niet onder de luchtfilterkast of onder de hoofdrempomp, maar gewoon naast het remvloeistofreservoir.

Hij zit in een aluminiumdoos met koelribben plus een grote zwarte stekker er bovenop.

Is dit ook een controller die repareerbaar is of ben ik aangewezen op de sloop?

Marcel uit Den Haag gaf aan dat hij dit type niet kon repareren.

Foutcodes heb ik nog niet uitgelezen, ga ik morgen even doen.

Deze gaat echt zo goed als niet stuk. Wat zijn je klachten?

Als je een andere wilt proberen, be my guest. Ik heb er nog een aantal liggen maar ik verwacht niet dat daar het probleem zit.

Gr ;D

UserID6342

Ondanks dat de metalen controllers niet vaak kapot gaan heb ik er toch al een behoorlijk aantal vervangen inmiddels ;D  Ook van mijn eigen auto was deze gaar.  Het komt dus ook wel degelijk voor, ondanks alle ontkenningen.  Het belangrijkste is dan, waarom verdenk je je controller ?  Wat zijn de klachten ?

Lampje

Af-en-toe oplichten van ABS en Tracs controlelampje, soms minuten lang. Leek aanvankelijk vochtgerelateerd probleem, aangezien het begon  na dagenlange regen.

Vervolgens ging stuurpomp kapot, die is inmiddels weer vervangen.

De foto's:

Indien je vanaf de U van T U R B O  een rechte lijn omhoog trekt dan zie je het ding zitten met een zwarte stekker er bovenop.

Jan_D.

Bij nat weer? Dan zouden het misschien een sensor kunnen zijn.  :eusa_think:

Chris

Ik had er ook last van bij mijn T-5. Ik verdacht ook eerst de controller, maar Thuur wees ook mij erop dat deze versie eigenlijk niet kapot gaat. Het bleek bij mij de rempedaalsensor te zijn.. Eenvoudige reparatie: printplaatje weer vast solderen. Daarna nooit meer problemen gehad :).

Hier mijn topic, wat uitleg en foto's: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,20516.msg750711.html#msg750711

thuur

Citaat van: Lampje op 29-09-2010 21:54:45
Af-en-toe oplichten van ABS en Tracs controlelampje, soms minuten lang. Leek aanvankelijk vochtgerelateerd probleem, aangezien het begon  na dagenlange regen.

Als je geen foutcodes hebt: contactslot of voedingsrelais.

Als je wel foutcodes hebt: ga daar maar van uit ;)

Gr 8)

Lampje

Citaat van: thuur op 29-09-2010 23:18:54
Af-en-toe oplichten van ABS en Tracs controlelampje, soms minuten lang. Leek aanvankelijk vochtgerelateerd probleem, aangezien het begon  na dagenlange regen.

Je vermoed vocht in de rempedaalsensor (indien wel foutcodes)?

thuur

Citaat van: Lampje op 30-09-2010 03:24:36
Citaat van: thuur op 29-09-2010 23:18:54

Je vermoed vocht in de rempedaalsensor (indien wel foutcodes)?

Hoe kom je daar bij ???

Gr :eusa_think:

Chris

Ik had ook foutcodes, en het begon bij mij ook met vochtig weer...

cas

contactring....

begon bij mij ook met abs lampje maanden geleden, nu afgelopen maand vaak, abs lampje EN tracs lampje. daarbij kwam dat dan ook bepaalde dingen uitvielen zoals knipperlichten en licht als de lampjes aanstonden. de ene keer heel even, de andere minuten lang.   vreemd genoeg dacht ik ook dat het kwam door vocht door heftige regenval toen.   bij branden kan je het uitkrijgen door een beetje te rommelen met de sleutel.... of het moet al zo ver heen zijn..... dan werkt dat misschien niet.

ik heb de ring vervangen, en weg ellende!  simpel klusje.

ring koste iets van 55 EU. en vervangen in kwartiertje.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....