Hilko73 en de 850

Gestart door hilko73, 01-01-2015 17:45:41

Vorige topic - Volgende topic

hilko73

Hoi Volvisti :D

Ik zal me even voorstellen: ik ben Hilko, woon in die mauie stad achtah de dùine en ik heb sinds 29 december een heuse 850 estate. Mijn eerste Volvo, ik heb wel ervaring met Volvo's uit mijn taxi-jaren (740, 960). Ik vind een 850 een gave auto om te zien. Ook het rijden bevalt me prima.

De auto stamt uit 1996. het is een 2,5 10V (B5252S) met kleurcode 421.
Hoewel het een Comfort Line uitvoering zou moeten betreffen zit er in het geheel niets aan extra's op. Slingeren voor open raampjes, zelf gasgeven en als je het warm hebt kunnen alle ramen open (ARKO).
De auto loopt vanaf nieuw op LPG (geen G3). Inmiddels doet ie dat al 489xxx kilometer. Ik ben de 2e eigenaar (volgens RDW).

Hoewel redelijk onderhouden zijn er wel wat punten die verbetering hoeven. Zo loopt de auto niet best op LPG (mist vermogen). Op benzine loopt hij wel goed. Alleen starten gaat niet heel best, maar dat zal aan de brandstofdrukregelaar liggen. Tevens is er wat oliezweterij te bespeuren en ruik je soms kvs. Er zal dus een en ander gedaan moeten worden, maar het meeste kan "on the go" en ik kan dat dan ook nog eens zelf. Anders zou ik ook niet aan zo'n auto begonnen zijn.

Tot slot een paar plaatjes:

Wat schaafjes en butsjes, verder best netjes gezien leeftijd en kilometerstand. Leuke basis om mee verder te gaan.

Heb ik nog een vraagje: specifieke vragen moeten in de daarvoor bedoelde sub-fora geplaatst worden? Ik hou zelf altijd van één topic over m'n auto, maar wellicht dat dat hier niet toegestaan is?
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

heutink

:D
welkom vanuit Enschede Hilko,
ja, je kunt een BLOG openen, zie off topic algemeen
groeten van opa ;)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

hilko73

Ah, bedankt.

Zo'n blog zal ik snel beginnen. Er is al zat te beleven met deze 850 ;)

RoelNL

Welkom Hilko,

Mooie km stand! Een grote poetsbeurt doet meestal al wonderen bij onze auto's haha.

En als af en toe KVS ruikt betekent het meestal dat je kachelradiateur op zijn einde loopt, hier op het forum is er al best veel over geschreven, beste kan je geloof ik een Hella halen en niet bij de dealer bestellen daar zijn 200 euro en zijn ze ook gewoon van Hella je terwijl anders maar gewoon 70 of 80 euro kwijt bent.

Kijk ook een keer de carterventilatie na want dat is een zwak punt bij onze auto's, staat ook al genoeg over geschreven en als die verstopt zit betekent het meestal dat je krukaskeerring aan de bakzijde eruit geblazen is.

Suc6 met je 855

Gr. Roel
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

erik brouwers

Welkom hier en veel plezier met je nieuwe ride😉
850 RACING ESTATE  VOLVO FOR LIFE

hilko73

Bedankt! Ik heb er al plezier genoeg van, zie blog ;)