Wanneer trek je de stekker eruit?

Gestart door JeroenV70, 03-01-2015 14:33:18

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

En dan nog... Stel dat het, in het ergste geval, toch de AC-pomp kapot is (wat ik niet geloof !), voor 35 euro een goede, gebruikte pomp erop (laten) zetten (max 3,5 uur), paar O-ringen voor 3 euro en het systeem weer laten vullen voor max. 90 euro ! Als de verdamper in orde is, heb je er weer jaren plezier van voor rond de 200 euro.

Niet om te zeiken of te muggeziften (en ik praat nu niet voor eigen parochie), zoek een sleutelaar op hier op het forum, met verstand van zaken en die onze auto's goed kent, die met originele Volvo onderdelen werkt en ga pleite bij je dealer ! In verhouding met de waarde van de auto, is dat je eerste winstmogelijkheid ! Het uurtarief t.o. de dealer zal altijd goedkoper zijn !

Noot

Citaat van: JeroenV70 op 06-01-2015 21:42:20
Wel een terecht punt!  :eusa_clap:
Het blijft een interessante vraag en die is niet beantwoord omdat ik nu weet dat de stekker er nog even in zal zitten wat mij betreft.  ;D
Deze vraag is eigenlijk ook niet te beantwoorden, omdat dit voor elke persoon/auto/situatie zeer verschillend zal zijn.

Brambo67

Ik redeneer nog weer heel anders; het wordt alleen maar eenvoudiger voor mij om, mocht mijn carrosserie de brui er aan gaan geven, een nieuwe donor te kopen en de carrosserie om mijn onderdelen heen te bouwen😁 inmiddels is de auto technisch zodanig goed dat ik er niet over peins om bij een kapot blok ( ja ja) mijn auto weg te doen. Gewoon het blok reviseren en de verzameling van onderdelen wordt alleen maar meer waard.
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

JeroenV70

Ik ben geneigd om een heel eind in de redenering van een waardevolle verzameling onderdelen mee te gaan. De investeringen gaan met name zitten in die onderdelen met de carrosserie als drager van al die onderdelen.
Eigenlijk wel opmerkelijk dat we bij aanschaf waarschijnlijk meer letten op de kwaliteit van de carrosserie dan op die van de onderdelen. Natuurlijk wil je dat de motor en transmissie goed zijn, maar het oog wil ook wat.

Stel dat deze auto vanwege een ongeval of grote technische problemen niet meer verder zou kunnen dan ben ik ook geneigd om een auto van dezelfde generatie te kopen en vervolgens onderdelen over te gaan zetten voor een versie die het beste van beiden combineert. Beide auto's fungeren dan als donor om een maximaal rendement uit je investeringen te halen.
Wat je dubbel hebt kun je bewaren, verkopen of afschrijven. Uiteraard heb je voor dit scenario wel wat ruimte nodig totdat je de afgedankte body af kan (laten) voeren en je zult zelf de armen uit de mouwen moeten steken om de tijd er tegen minimale kosten in te kunnen steken.

Met deze gedachte in het achterhoofd is de investering in onderdelen weer wat makkelijker  ;D
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

Ries van de Zilverschuit

Met deze gedachte heb ik mezelf ook altijd gerustgesteld. Zeker toen ik optelde, wat ik de afgelopen jaren allemaal in de auto geïnvesteerd heb. Neemt niet weg dat het nog best een puist werk is om alle vernieuwde onderdelen over te gaan schroeven, mocht grote carrosserieschade het einde van de auto betekenen. Enfin, maar niet aan denken. En ik moet er helemaal niet aan denken dat-ie een keer helemaal in de fik gaat, dan valt er niet zo veel meer over te schroeven, denk ik.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue