Winterbanden

Gestart door 2.0keijzer, 20-12-2004 10:41:10

Vorige topic - Volgende topic

2.0keijzer

Sinds een paar weken een setje winterbanden (van Marktplaats, michelins) onder m'n 850.
Behalve meer herrie merk ik qua rijgedrag geen verschil met zomerbanden, hoewel ze 185 breed zijn ipv 195.
Mijn rijstijl is dus niet veranderd, ik neem alle lange bochten en klaverbladen op de manier zoals met zomerbanden.
Is dit ware doodsverachting? of is de wegligging van m'n roffel met deze lage temperaturen juist beter dan met zomerbanden?

mehn

Citaat van: 2.0keijzer op 20-12-2004 10:41:10
Behalve meer herrie merk ik qua rijgedrag geen verschil met zomerbanden, hoewel ze 185 breed zijn ipv 195.

Met echte winterbanden (dus niet M+S banden) heb je met dit weer (lees: kouder dan +7 graden) véél meer grip dan met zomerbanden.
Ik heb met vorige auto's ook nooit winterbanden gehad omdat ik dacht dat het flauwekul was, het sneeuwt hier immers nooit  ;). Maar ik kan je nu uit ervaring zeggen dat het wel degelijk te merken is.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

bover

Sinds een paar weken een setje winterbanden (van Marktplaats, michelins) onder m'n 850.
Mijn rijstijl is dus niet veranderd, ik neem alle lange bochten en klaverbladen op de manier zoals met zomerbanden.
Is dit ware doodsverachting? of is de wegligging van m'n roffel met deze lage temperaturen juist beter dan met zomerbanden?

Meer herrie????  
Ik heb ervaring met Michelin alpine als Wintracs. Beide geven naar mijn idiee geen   "meer"- herrie in mijn auto dan zomerbanden.

M a r c

Op hoeveel bar staan de banden?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

bover

ik heb 195/65/15 als maatvoering winterband. Vredestein Wintracs
Voor 2.5 en achter 2.8
groet bob

Ben

Mijn Winterbanden zijn zelfs stiller dan de zomerbanden.

2.0keijzer

Ik pomp de banden op tot 2.6 bar. Ze klinken echt als terrein banden, en ik ben verbaasd over jullie verbazing...ik heb wel eens een auto gehurd in zwitserland in de winter en deze maakte net zoveel herrie.
Het zijn trouwens M+S banden.