Bumperstukken spuiten

Gestart door Mrton, 19-01-2005 22:18:41

Vorige topic - Volgende topic

Mrton

Bij aankoop zijn die plastic stukken die de bumper van mijn 850 GLT uit '93 sieren weer een beetje opgepoetst door de verkoper omdat ze hun beste tijd qua kleur wel gehad hebben. Nou zien ze er tijdelijk wel weer ok uit, maar wil eigenlijk van dit gedoe af. Kan ik die dingen (proffesioneel) ergens laten spuiten (net als de deurklinken en de stootstrips op de zijkant) tegen een zacht prijsje? Een normale spuiter ziet me aankomen... Met allemaal van die kleine zooi :D.

Reitse

Lijnolie op smeren, worden ze weer mooi zwart van.

rogier

Ik heb ze zelf gespoten, je hebt daar speciale spuitbussen voor die te koop zijn bij elke autohandel. Is ook een fluitje van een cent, dus lekker zelf doen!

Amieke850

Citaat van: Reitse op 19-01-2005 22:42:31
Lijnolie op smeren, worden ze weer mooi zwart van.

Ik heb toch liever [antraciet cq donker-] grijs!

FrankT5

Citaat van: Rogier op 20-01-2005 00:21:22
Ik heb ze zelf gespoten, je hebt daar speciale spuitbussen voor die te koop zijn bij elke autohandel. Is ook een fluitje van een cent, dus lekker zelf doen!

Op mijn bumper heb ik op het zwarte gedeelte een flinke schram, dit zou een beetje opgeschuurd moeten worden. Is de spuitbus die jij noemt dan ook nog te gebruiken, en zo ja, wat voor spul is dat dan precies (merk etc.)?
wat heb Kadoendra je nâuh geleerd?

Dutchman

Ik heb hetzelfde probleem gehad (wat betreft de bumperstukken). Deze waren aardig bekrast.

Eerst nat opschuren met schuurpapier 600. Daarna zelf spuiten.

Ik heb gebruikt: Dupli-Color tuning (van Motip Dupli). Speciale plasticlak in de kleur mat zwart. Nummer 345999.

Resultaat is perfect.

Veel succes!

Rijns_t5r

8)als je deze stukken gaat spuiten zorgt dan eerst dat je een goede kunstof hechtprimer gebruikt,anders ligt je lak er weer heel snel af,das zonde van je tijd en van je lak ;)
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

toycar

;)
Wellicht een open (auto)deur, maar voor het mooiste resultaat moet je toch even op beter weer wachten of zorgen voor een verwarmde omgeving, anders slaat je lak meteen dof uit. Een goede voorbereiding (schuren, plamuren, vetvrij maken en een zo goed mogelijke stofvrije omgeving) zorgt voor de beste eindresultaten.

Hen3

Een vriend van me heeft de bumpers van m'n 850 destijds na een schade weer gespoten. Hij deed dit door met hele lage druk te spuiten, zodat de verf min of meer in druppels op de bumper komt. Hierdoor behoud je het ruwe effect. Het zag er prima uit!