Reservewiel in achterbak 855/V70

Gestart door petrolhead, 13-01-2015 14:35:15

Vorige topic - Volgende topic

Eric Kubbe

Er is hier al meer over geschreven, zelf heb ik een stuk, in de vorm van de thuiskomer, uit de bodem plaat gezaagd en het wiel verticaal langs de zijkant geplaatst. Deze staat dan goed vast en netjes weggewerkt. Eventueel kan je hem ook nog vast zetten. Hier zijn beugels voor of eenvoudig zelf te maken. Succes.

petrolhead

Waar zijn deze beugels te bestellen.

Even off topic :eusa_whistle:
Ach Eric, in dit actieve forum is door de jaren heen alles al een keer voorbij geweest ;)
Blijkbaar zit gelukkig het forum nu niet meer in fase van "zie zoekfunctie", maar blijven liefhebbers elkaar helpen. Zo blijft het leuk en interessant. Daarentegen bij oude How to Do zijn de foto meestal niet meer te zien.

henry classic v70

Ik moet binnenkort nog naar Arjen voor een paar "nieuwe" nivomats, de bagageruimte moet dan leeg zijn.
Zal dan meteen de thuiskomer even leegpakken en de hoes eraf halen zodat te zien is welke beugel hiervoor gebruikt is. Zal er dan ook een plaatje van maken, weet alleen nog niet wanneer.....
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ries van de Zilverschuit

Indertijd heeft lpi-inbouwer Mesman bij mij voor een oplossing gezorgd. Achter de bekleding zit een stuk staal in de carrosserie gestoken met een gat met schroefdraad. Daar kun je een draadeind in draaien met een vleugelmoer daarop gelast. Die gaat door het naafgat van de thuisbrenger en de bekleding in het stuk staal. Daarbovenop komt een sluitplaat die het wiel tegen de carrosserie drukt. Vleugelmoer aandraaien en de boel zit muurvast. Zoiets, voor wie het begrijpt.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Blackfox

Gewoon thuis laten dat reservewiel ;D

Eric Kubbe

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 13-01-2015 21:19:38
Indertijd heeft lpi-inbouwer Mesman bij mij voor een oplossing gezorgd. Achter de bekleding zit een stuk staal in de carrosserie gestoken met een gat met schroefdraad. Daar kun je een draadeind in draaien met een vleugelmoer daarop gelast. Die gaat door het naafgat van de thuisbrenger en de bekleding in het stuk staal. Daarbovenop komt een sluitplaat die het wiel tegen de carrosserie drukt. Vleugelmoer aandraaien en de boel zit muurvast. Zoiets, voor wie het begrijpt.

En voor degene waar dit te moeilijk voor is. Je kan met een sjorband om deze strip je reserve wiel ook vast zetten hieraan.

dbs1

Ik heb op de sloop het plankje dat aan de linker kant zit gehaald en daar de vorm van de thuiskomer uit gezaagd, zo blijft het originele plankje intact. Let op dat een officiële 17" thuiskomer te groot is in diameter om de rolhoes nog dicht te krijgen (125/80R17). Deze komt deels voor het raam te staan, geen gezicht wat mij betreft.

Ik heb een 15" thuiskomer met kleinere omtrek. De rolhoes kan nu nog dicht, maar deze velg past niet op de voorkant van de V70R met 302 mm remmen. Bij een lekke band aan de voorkant dus 2 x wisselen, maar hoe vaak heb je nou een lekke band? De ergernis van een niet te sluiten rolhoes was voor mij veel groter dan het risico op een lekke band vóór.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien