Ik ga een standkachel in laten bouwen

Gestart door Volvo comfort, 30-01-2005 11:46:01

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Citaat van: Ben S60 op 02-02-2005 19:16:56
Vanaf woensdag heb ik 'm ook, van Volvo. Of de afstandbediening er ook bij zit weet ik eigenlijk niet eens. ???

Correctie: is geen standkachel maar een parkeerverwarming  :-\

Volvo comfort

Citaat van: Ben S60 op 02-02-2005 21:10:26
Citaat van: Ben S60 op 02-02-2005 19:16:56
Vanaf woensdag heb ik 'm ook, van Volvo. Of de afstandbediening er ook bij zit weet ik eigenlijk niet eens. ???

Correctie: is geen standkachel maar een parkeerverwarming  :-\

Wat is het verschil dan??

Ben

Een standkachel warmt je koude auto op. De parkeerverwarming houdt de vloeistoffen op temperatuur tot een half uur (of zo) nadat je de auto hebt weggezet. Zodat je nadat je je boodschappen hebt gedaan weer in een warme auto kunt stappen.

Volvo comfort

Ik heb volgens mij een ongeluksauto...

Ze krijgen hem vandaag niet af... hij staat daar nu ik heb geen vervoer...
weeeer die lege parkeerplaats voor de deur :'(

Ik ben het echt meeeeeeeeeeeeer dan zat...elke keer als ik mn wagen ergens heenstuur dan is ie niet op dezelfde dag klaar.....

Misschien vinden ze hem wel fijn rijden....daar kan ik maar een ding op zeggen...

KOOP ER DAN G*d*e*omme ZELF EEN >:(

Volvo comfort

Ik heb mn auto terug.... :)

Oeeeeeeh wat rijdt hij weer lekker..

En dan standkachel is echt Relaxt 8)

Ik heb er een zender bij gekregen daar kan je een tijd op instellen maar je kan hem ook zo aanzetten..

Dat werkt dan via een gsm signaal dus hij zendt eenmalig alle data ( starttijden ) naar de standkachel toe...
Dus geen gezeur  dat je de zender in de  auto moet laten enz..

Je kan op de zender de temperatuur van je auto instellen..

Dus als ik het bv 21 gr binnen wil hebben dan kan ik dat op die zender instellen 8)

Ik zal morgen een paar foto's van het systeem plaatsen..het is nu een beetje te donker...

Maar goed ik zette de standkachel dus aan... je hoort een beetje zoemend geluid en constant tikken onder je auto t.h.v. je bijrijdersstoel

Ik kwam mn wagen in mmmmmmlekker warm  ik startte de motor ..wat mij opviel is dat hij geen witte pluim uit de uitlaat had..en dat hij een stuk relaxter reed ..minder schokkerig...

De temp meter stond gelijk goed alsof de motor al een tijdje heeft staan draaien......

De accu hebben ze vervangen want die was echt te zwak...
er zit nu een 72 ah in...beterrrrrrrrrr...

Het is een rip uit mn lijf maar wel veel beter voor Ludo (Roffeltje) ;)

Esveldt

Gefeliciteerd!!!!

Op het nieuws zeiden ze dat de winter voorbij is!!!

Dus dat wordt volgend jaar pas echt testen. ;-))))

Paul

Volvo comfort

Citaat van: Esveldt op 04-02-2005 18:05:15
Gefeliciteerd!!!!

Op het nieuws zeiden ze dat de winter voorbij is!!!

Dus dat wordt volgend jaar pas echt testen. ;-))))

Paul

Ik ben een kou kleun dus mijn auto kan niet warm genoeg zijn ;D

Volvo comfort

Wat gebeurt er eigenlijk als je je standkachel aan zet en je gaat ook met je wagen rijden...

Wordt je wagen dan gewoon sneller warm of is het heel erg slecht of blaas je heel de zooi op....

Esveldt

Citaat van: Kooz op 04-02-2005 18:10:40
Wat gebeurt er eigenlijk als je je standkachel aan zet en je gaat ook met je wagen rijden...

Wordt je wagen dan gewoon sneller warm of is het heel erg slecht of blaas je heel de zooi op....

Het word gewoon wat sneller warm.

Eruuuuug lekker 8) 8) ;D ;D

Volvo comfort

Zoals beloofd nog een paar foto's van de standkachel.

Diverse zekeringen

De uitlaat van het gebeuren zit onder de voor kant aan de bestuurders zijde

Het is een beetje lastig te zien maar bij de blauwe sticker zit nu een pompje om de koelvloeistof rond te pompen

En de afstandsbediening om het geheel te bedienen die ook aangeeft hoe warm het in de auto is... kan je precies zien wanneer hij op temperatuur is.. het tekentje onder de temperatuur geeft aan dat ie aan het verwarmen is.. 8)

Esveldt

Volvo comfort

Rudi

Tot hoever werkt die afstandsbediening?Wel een mooie investering :) Ik hoop op strengere winters,is de keuze sneller gemaakt ;D Die van mij moet ook altijd buiten staan...
Dr.Go-Fast...

Volvo comfort

Citaat van: Rudi op 07-02-2005 08:25:05
Tot hoever werkt die afstandsbediening?Wel een mooie investering :) Ik hoop op strengere winters,is de keuze sneller gemaakt ;D Die van mij moet ook altijd buiten staan...

Ik weet het niet helemaal hoever hij werkt maar hij werkt wel verschrikkelijk goed...

Ik kan vanuit mn bed de standkachel aanzetten en dan staat de auto aan de andere kant van het huis aan het eind van de tuin.. dus dat zal zo'n 60 meter zijn maar hij kan volgens mij nog veel verder..

Het is absoluut een aanrader...

Ik weet niet of je op de 850club meeting komt maar anders kan ik het je laten zien...hoe het werkt... 8)

En ondertussen hoefde ik vanmorgen weer niet te krabben..... ;D

Volvo comfort

kan het zijn dat die standkachel koelvloeistof op een of andere  manier verbruikt..

het tankje van de koelvloeistof stond altijd op max niveau en nu staat  ie net boven het minimum.. of kan het zijn dat doordat de standkachel die nu tussen het circuit staat ook met koelvloeistof is gevult waardoor het niveau lager is...