Centrale vergrendeling via AB

Gestart door Dennis1974, 27-01-2015 13:04:57

Vorige topic - Volgende topic

Dennis1974

Vraag:

Mijn afstandsbediening gaat niet altijd meer open/dicht via de remote....zodra ik op de knop druk gaan de alarmlichten wel ff knipperen maar doen de sloten verder niks.

Wat opvalt is dat als ik de sleutel in de achterklep steek en dan deze ff omhaal ik hiermee de klep op slot doe....daarna werkt de afstandsbediening weer normaal.
Het gebeurt steeds regelmatiger. Gezien ik de boel weer wat werkend krijg af en toe...kan ik hieruit een conclusie trekken dat de Centrale vergrendeling van de achterklep stuk is?

Als de vergrendeling het via de remote soms wel doet....valt op dat de achterklep niet altijd mee gaat (open en dicht)

Kent iemand dit probleem?

ps....gezien ik allemaal V70 handgrepen heb ZONDER sleutel, kan ik enkel de sleutel in de achterklep stoppen en weet dus niet hoe de boel zou reageren als ik wel een sleutel mogelijkheid bij de bestuurderskant had.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

maruska

zit er geen beveiliging in die kijkt of alle sloten mee op slot gaan ? ik zou proberen met een ander achterklep slot even te kijken of het aan het slot(contact) ligt.
en check je relais eens. ik heb laatst bij rens ook al een half verbrand exemplaar eruit gehaald.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Dennis1974

Citaat van: maruska op 27-01-2015 13:16:30
zit er geen beveiliging in die kijkt of alle sloten mee op slot gaan ? ik zou proberen met een ander achterklep slot even te kijken of het aan het slot(contact) ligt.
en check je relais eens. ik heb laatst bij rens ook al een half verbrand exemplaar eruit gehaald.

Ik zal idd het relais eens checken of die er nog goed uit zien...Denk zelf ook wel dat het achterklepslot een verdachte is. Die gaat nl. als de rest van de auto wel dicht gaat niet altijd mee.
Is zo'n slot 2e hands goed te krijgen?

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

maruska

ja hoor...
check eerst even of de kabels bij het slot niet brak zijn. zou ook nog goed kunnen verklaren dat hij af en toe wel/niet goed meegaat.
T-5R

Dennis1974

Citaat van: maruska op 27-01-2015 13:24:18
ja hoor...
check eerst even of de kabels bij het slot niet brak zijn. zou ook nog goed kunnen verklaren dat hij af en toe wel/niet goed meegaat.

Top...ik weer eens ff prutsen ;) Laat weten of het gelukt is.

Even nog voor mijn info....bij beide AB's heb ik dit verschijnsel....opnieuw in leren van de AB's heeft geen zin toch? .... dit gezien de ab's wel degelijk een signaal uitsturen waarop de auto reageert ondanks dat de auto dus wel of niet open gaat reageren de knipperlichten altijd..... Dat de auto dan niet altijd open of dicht gaat staat los van de AB's toch?

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Mac850

De bekabeling van de achterklep loopt linksboven van het plafond naar beneden in de bagageruimte. Door het vele openen en sluiten van de achterklep ontstaat daar in de bocht vaak een kabelbreuk. Ik had de verschijnselen die jij beschrijft, het repareren van de kabelbreuken (ook de achterruitverwarming was kaduuk) heeft de klep-problemen opgelost.

maruska

@dennis : klopt.
@mac : mooi, dan denk ik dus goed ;D
T-5R

Dennis1974

Citaat van: Mac850 op 27-01-2015 13:34:54
De bekabeling van de achterklep loopt linksboven van het plafond naar beneden in de bagageruimte. Door het vele openen en sluiten van de achterklep ontstaat daar in de bocht vaak een kabelbreuk. Ik had de verschijnselen die jij beschrijft, het repareren van de kabelbreuken (ook de achterruitverwarming was kaduuk) heeft de klep-problemen opgelost.

Dat is een goeie....als ik voor de klep staat zie ik idd een tros draden rechtsboven (passagiers zijde) lopen die al met tape en soort van kroonstenen zijn verbonden. Als daar dus idd iets loopt zou een breuk idd niet onbedenkelijk zijn.

Ik ga daar idd ook maar eens naar kijken.....dank voor alle info

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

WhizzMan

Je auto ziet de signalen van je ABs prima en probeert er op te reageren. Ik zou het dus niet in de ABs zoeken maar inderdaad in de achterklep en de bedrading daarvan.