gek probleem met deurslot, instapverlichting en handrem lampje

Gestart door bArtch, 23-02-2015 12:05:21

Vorige topic - Volgende topic

bArtch

Beste forumgenoten, ik heb een raar probleem met mijn 850 estate.

Dit weekend viel me op dat mijn instapverlichting bestuurderskant brandde terwijl de deur op slot zat..
Niet erg goed voor de accu lijkt me, dus, ik op onderzoek uit. Ook het rode deurlampje bleek ook niet meer uit te gaan als ik de deur dichtsloeg.

Ik vermoedde dat de microswitches in het deurslot kapot waren.
Ik heb het deurslot eruit weten te halen en heb de microswitches ingespoten met contactspray. Geen resultaat..tenministe, niet de eerste dag, de volgende dag werkte alles weer!

Echter, vanochtend stapte ik in mijn auto en startte hem. (de handrem stond er nog op). De deur dichtgegooid, en toch blijft de instapverlichting nog branden! En nu komt het gekke..als ik de handrem er vervolgens vanaf haal, gaat de instapverlichting uit! (en weer aan als ik de handrem weer aantrek)

En wat ook vreemd is: Als ik de handrem aantrek gaat het rode parkeerlampje op mijn dashboard branden, zoals het hoort. Maar als ik nu de deur open doe, gaat het rode parkeerlampje ook aan! Dat was voorheen volgens mij nooit zo!

Na een paar km gereden te hebben lijkt alles ineens weer normaal te functioneren..

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

Groeten
Bart
Volvo 850 - 2.5 - 10V - 1995

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

bArtch

bedankt voor je antwoord. Tsja..een massaprobleem..hoe ga je dat oplossen..ik ben best handig, maar electra vind ik best lastige materie.
Ik heb net weer even gecontroleerd..nu blijven instaplicht en deurlicht weer branden, en als ik de handrem aantrek, gaat die beide lampjes nog harder branden!? Zou dit nog op iets anders kunnen duiden,of is dit typisch een massa probleem?

Rob850turbo

Water op de stekkers aan de linker voorkant , onder het dash?

bArtch

bedoel je dat grote stekkerblok onder de schopplaat bij de bestuurderskant (waar ook het instaplicht zit gemonteerd)?
Ik zal daar eens gaan kijken, maar hoe komt daar water in? (of kan dat ook condens zijn..)