Raam gaat scheef omhoog, geleiders ok

Gestart door ed, 13-08-2013 21:35:24

Vorige topic - Volgende topic

ed

Wie weet het antwoord: het bestuurdersraam (elektrisch) gaat scheef omhoog (niet horizontaal). Hierdoor onstaat er een kier aan de achterkant van het raam. Ik heb alles gedemonteerd, de raamgeleiders zitten goed, de 2 rollen aan de onderkant van het raam ook, maar toch gaat het raam steeds scheef. Het enige wat ik kan bedenken is dat het mechanisme niet meer goed is. Er zit een klein beetje speling op de voorste arm. Kan dat het euvel veroorzaken? Iets anders kan ik niet verzinnen. Ik lees echter dat de ene arm altijd wat speling heeft.

Wie heeft raad?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

volvobug

Ik vermoed dat het voorste rubber IN de voorste raamgeleider niet goed zit, waardoor het raam halverwege tussen rubber en metalen deel van de raamgeleider komt te zitten.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

thuur

Op het raampaneel zitten in het midden 2 koperkleurige moeren. Als je die losdraait kun je de stand van het raam stellen. Als hij echt centimeters scheef loopt zou ik het toch eerst in de geleiders/rubbers zoeken.

Gr 8)

ed

Citaat van: volvobug op 13-08-2013 21:53:09
Ik vermoed dat het voorste rubber IN de voorste raamgeleider niet goed zit, waardoor het raam halverwege tussen rubber en metalen deel van de raamgeleider komt te zitten.

Is die raamgeleider makkelijk te demonteren? Kon zo snel niets zien.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ed

Citaat van: thuur op 13-08-2013 22:53:35
Op het raampaneel zitten in het midden 2 koperkleurige moeren. Als je die losdraait kun je de stand van het raam stellen. Als hij echt centimeters scheef loopt zou ik het toch eerst in de geleiders/rubbers zoeken.

Gr 8)

Die moeren had ik ook al geprobeerd, maar hij loot echt te scheef.

volvobug

Citaat van: ed op 13-08-2013 23:25:01

Ik heb het aan de hand gehad dat het rubber scheef zat op het punt waar het raam de deur in gaat, in de hoek bij de spiegel. Dus raam omlaag en dan langs de driehoek van de spiegel de raamgeleider inkijken en voelen, evt. met een staafje of schroevendraaier.

Volvo850Luxury

Haha heb hetzelfde probleem bij de passagierskant.
Bij mij werkt het door hem nooit helemaal dicht te doen maar 5cm open te laten, dan sluit die altijd weer perfect.
Als ik mijn raam helemaal naar beneden doe, komt die scheef te liggen en dan krijg ik ook een kier, en dan moet ik dus het raam bijsturen met mijn hand :P

Ben ook benieuwd waar dit aan ligt...

ed

Citaat van: volvobug op 13-08-2013 23:28:24
Citaat van: ed op 13-08-2013 23:25:01

Ik heb de raamrubbers er uit gehaald, kan het dus van de bovenkant zien. Zal straks even kijken, bedankt!

Ik heb het aan de hand gehad dat het rubber scheef zat op het punt waar het raam de deur in gaat, in de hoek bij de spiegel. Dus raam omlaag en dan langs de driehoek van de spiegel de raamgeleider inkijken en voelen, evt. met een staafje of schroevendraaier.

belgske

heb net zelfde probleem raam loopt scheef op.
dus keek ik op een Volvo die ik staan heb en blijkbaar mis ik een rubber die in de ,
geleider moet vraag is enkel hoe verwijder ik die en plaats de rubber? ???

volvobug

Citaat van: belgske op 29-01-2015 19:38:51
heb net zelfde probleem raam loopt scheef op.
dus keek ik op een Volvo die ik staan heb en blijkbaar mis ik een rubber die in de ,
geleider moet vraag is enkel hoe verwijder ik die en plaats de rubber? ???

Eruit trekken en erin drukken.