hoe kom ik bij ruitensproeier?

Gestart door Edj, 03-02-2015 15:12:31

Vorige topic - Volgende topic

blastaway

Citaat van: Edj op 20-03-2015 16:13:52

vloeistof helemaal afgevuld.. misschien toch te weinig power? moet t echt keihard spuiten of gewoon lekker eruit stromen?

tja...
Dubbelzinnige opmerking. Bij mij, althans mijn t5r, stroomt het eruit
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

-D©©©L-

Citaat van: kulk op 03-02-2015 19:17:58
Dan is deze stuk denk ik: http://www.estateservices.nl/catalogsearch/result/?q=terugslag

ik heb m vervangen maar uit de nieuwe komt dus ook niks... voor de klep stroomt t eruit, zet ik m erbij gebeurt er niks

vloeistof helemaal afgevuld.. misschien toch te weinig power? moet t echt keihard spuiten of gewoon lekker eruit stromen?

Het moet bij snelweg snelheden midden op de ruit landen. stilstaand dus nog wat hoger.

Al kan ik mij voorstellen dat bij lang en herhaaldelijk pompen en spuiten de aanvoer het moeilijk krijgt, lees: uitgeput raakt.
Het doel begint dan ook wel wat te schuimen aan de randen, via de zijkant en de achterkant loopt het er dan af. Eigenlijk wordt het 1 dikke smeerbende waarbij alles naar vloeistof ruikt.  
Al met al een goede reden om dat niet te doen op de snelweg.

Bouke

Prik de sproeier gewoon eens door met een speld dat doet wonderen. Bij een V zit geen terugslagklep in de D steil maar een soort verbindingsbuisje. Ik had het bij de lbp van Sander ook na het prikken deed hij het weer perfect.

Edj

Citaat van: Bouke op 20-03-2015 19:18:23
Prik de sproeier gewoon eens door met een speld dat doet wonderen. Bij een V zit geen terugslagklep in de D steil maar een soort verbindingsbuisje. Ik had het bij de lbp van Sander ook na het prikken deed hij het weer perfect.

Het is de terugslagklep in de achterklep vlak voor de sproeier. Voor de klep stroomt t, erna niks..
De sproeier is doorgeprikt
Ik vind t raar, misschien een kapotte tsk van ES?
Ex '97'98 V70tdi    Ex V70d5 black sapphire   Ex XC90 D5

The Demon

Klep wel goed gemonteerd?
Anders doet hij het ook niet.  :P

FGG

Dan is deze stuk denk ik: http://www.estateservices.nl/catalogsearch/result/?q=terugslag

ik heb m vervangen maar uit de nieuwe komt dus ook niks... voor de klep stroomt t eruit, zet ik m erbij gebeurt er niks

Klep verkeerd om?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Edj

nee... ik heb m zo gemonteerd als ie zat.
Of de oude moest ook verkeerd omzitten. Het is een knietje met een platte kant en die zit horizontaal

FGG

Citaat van: Edj op 22-03-2015 10:33:44
nee... ik heb m zo gemonteerd als ie zat.
Of de oude moest ook verkeerd omzitten. Het is een knietje met een platte kant en die zit horizontaal

Nou ja, in de oude situatie deed ie 't ook niet. Als ie voor de klep wel vloeit, maar erna niet... kweenie hoor.

Ik kan me trouwens herinneren dat dat klepje onder het rechter bodempaneel zat in de witte.  :eusa_doh:

Edj

Update.

De sproeier is eindelijk gemaakt. Het wachten was op mijn nieuwe bumper en toen gelijk allerlei dingetjes laten aanpakken.
Ws zat de sproeier gewoon verstopt en is ook daardoor een slangetje onder het tapijt losgeschoten. Achteraf een makkelijke fix dus.

Hans Duiven

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 03-02-2015 20:52:15
Bij mij hetzelfde verhaal indertijd. Vlak bij de sproeier zit een haaks verbindingsstuk met ook een terugslagklep. Die zit verstopt onder de plastic afdekkap rond het raam. Die zit met een kliksysteem vast, rustig bij de hoeken proberen los te sjorren. Rustig, want het plastic is na 15 jaar behoorlijk krokant. Na verwijdering zie je ook hoe je de sproeier kun verwisselen. Zowel de sproeier als het verbindingsstuk heb ik vernieuwd: probleem over. Altijd direct weer een frisse straal op de achterruit.

Dat T-shirt heb ik ook al eens gehad  :D Terugslagklep vervangen en toen zat er nog een haakse terugslagklep vlak voor de sproeier zelf.
Zou het een 'af fabriek' modificatie zijn?

FGG

Die zal het niet zijn, die heeft ie al in z'n hand gehad. Bij mij zat die trouwens onder de rechter bodemklep van de kofferbak...