kleppen 850GLT tikken

Gestart door jannus, 27-01-2005 17:12:48

Vorige topic - Volgende topic

jannus

De kleppen tikken, ten minste ik neem aan dat het de kleppen of klepstoters zijn. In het boekje staat dat dat normaal is de eerste kilometers. De auto heeft nu ruim 400.000 km gelopen en het tikken houdt nu langer, soms een kwartier of komt na langere tijd te hebben gereden even terug.  Is dat een probleem ??

toycar

;)
Over dit item is al meer geschreven. Met het koudere weer van de laatste tijd lijkt het mij normaal dat de kleppen kort tikken i.v.m. de viscositeit van de motorolie, maar daarna moet het geluid over zijn. Probeer ook eens de "zoekfunctie".

thuur

Nou met 4 ton op de teller zou ik me daar geen zorgen over maken.... Ligt idd aan de dikte van de olie icm vervuiling cq. slijtage aan de klepstoters. Gewoon het boekje volgen: zolang je ze hoort tikken, het toerental niet boven de 3500 laten komen.

Ik merk zelf verschil aan de lengte van de ritten die ik pleeg. Na een aantal korte stadsritjes houd het getik langer aan en is duidelijker hoorbaar. Na een flinke rit is het snel weg. Zie hier voor het hele verhaal: http://www.volvo850forum.com/index.php?board=13;action=display;threadid=6641

Ook in Vadis kan ik niets specifieks vinden over vervanging oid.

Don't worry, gewoon doorrijden ;)

Gr 8)

jannus

Beste mensen bedankt voor jullie antwoorden. Heb ook nu de oude teksten gelezen en ben gerustgesteld.  :D