GvhS70 Volvo S70 2.0 10V

Gestart door GvhS70, 05-02-2015 16:06:34

Vorige topic - Volgende topic

Karinsky

Citaat van: Vulk op 11-02-2015 18:58:15
Is de biv geen regionale bevoegdheid?
In Wallonië inschrijven is mss een oplossing, daar is het oude systeem nog van kracht dacht ik ... dan moet je daar wel een domicile hebben wellicht :/
MY88 244 GL / MY85 760 T / MY96 850 R  / ...... enz

GvhS70

Citaat van: Karinsky op 12-02-2015 12:04:00
In Wallonië inschrijven is mss een oplossing, daar is het oude systeem nog van kracht dacht ik ... dan moet je daar wel een domicile hebben wellicht :/

Daar heb ik ook aan gedacht, maar ik vind nergens of deze oude regeling die in Vlaanderen actief was, nog steeds actief is in Wallonië.

Dit was het oud systeem van BIV, kijk hoe zalig!

1995 Volvo 850 T-5R CY
1999 Volvo S70 2.0 10V
2002 Volvo C70 Cabrio 2.0T Saffron

Ludo

Ja, "vroeger" kocht je ook een nieuwe auto voor 5000 euro.
Nu krijg je voor dat geld een ouwe ketel...

:evil:

Jurijn R

Lichte vracht? Gaat niet met een 850 normaal in België. Heb er eens over gesproken met een bekende, en die zei dat ze het niet toelaten in België ( M. uitzondering van misschien enkele speciallekes. )

Co2 uitstoot is wel bekend hoor, geloof me. Op het internet was mijne ook niet bekend..
En nee een 850 is geen Euronorm 1.

Ludo

Waar haal je dat vandaan?.
http://www.wallonie.be/sites/wallonie/files/pages/fichiers/bareme_tc7.pdf

GvhS70

Citaat van: Jurijn R op 12-02-2015 20:30:22
Lichte vracht? Gaat niet met een 850 normaal in België. Heb er eens over gesproken met een bekende, en die zei dat ze het niet toelaten in België ( M. uitzondering van misschien enkele speciallekes. )

Co2 uitstoot is wel bekend hoor, geloof me. Op het internet was mijne ook niet bekend..
En nee een 850 is geen Euronorm 1.

Euronorm 1 is gelinkt aan de chassisnummer, dus dit zit zo in hun database. Als ik de wagen inschrijf, zal ik ook betalen voor Euronorm 1 + onbekende CO2 uitstoot, ongeacht dat het een Euronorm 2 is en eventueel de CO2 gekend is.

Die 850 T-5R is van 03/1995, DUS:

1995 Volvo 850 T-5R CY
1999 Volvo S70 2.0 10V

GvhS70

Citaat van: Ludo op 12-02-2015 22:03:52

Waar haal je dat vandaan?.
http://www.wallonie.be/sites/wallonie/files/pages/fichiers/bareme_tc7.pdf

En wat toon je met die link aan? Daar spreken ze allemaal over "taxe de circulation", wat in het Nederlandse wil zeggen rijtaks, jaarlijkse belasting, daar spreken ze nergens over de BIV (Belasting op inverkeerstelling) of in het Frans "taxe de mise en circulation" (in circulatie brengen van een voertuig).

We kunnen nog uren "lullen" over al dan niet inschrijven en de volle pot aan BIV in België betalen, het is momenteel nu zo en ik doe er niet aan mee, België is zo onvoorspelbaar dat het goed kan zijn dat ze in 2016 terug naar de oude regeling gaan van 61,50 EUR BIV. We shall see!
1995 Volvo 850 T-5R CY
1999 Volvo S70 2.0 10V

Jurijn R

Als ze iets veranderen in het systeem zullen ze zeker niet verminderen van prijs, maar enkel duurder worden.
Die oude ketels <1998 moeten gewoonweg van de baan af. 3/4 is geen bal waard, en de uitstoot van deze categorie is gewoonweg te veel.
En als een T5-R nu Euronorm 1 is, en ze vragen al zoveel.. Zal het gewoon wachten zijn tot ze de prijzen opslaan dat een gewone werkmens deze niet kan betalen, dus ook niet inschrijven.
Btw, op Oldtimer zou ik niet rekenen, hierin zal de wet zeker nog veranderen. Er zullen TE veel oldtimers zijn.

GvhS70

Citaat van: Jurijn R op 13-02-2015 05:48:52
Als ze iets veranderen in het systeem zullen ze zeker niet verminderen van prijs, maar enkel duurder worden.
Die oude ketels <1998 moeten gewoonweg van de baan af. 3/4 is geen bal waard, en de uitstoot van deze categorie is gewoonweg te veel.
En als een T5-R nu Euronorm 1 is, en ze vragen al zoveel.. Zal het gewoon wachten zijn tot ze de prijzen opslaan dat een gewone werkmens deze niet kan betalen, dus ook niet inschrijven.
Btw, op Oldtimer zou ik niet rekenen, hierin zal de wet zeker nog veranderen. Er zullen TE veel oldtimers zijn.

Op oldtimer reken ik zeker en vast en ben er bijna zeker van dat het binnen 5 jaar nog steeds dezelfde tarieven zullen zijn, hier in België kunnen ze niet hetzelfde doen als in Nederland, waarom niet? Wij zitten met speciale O-platen, als ze hier de leeftijd van 25 naar 40 optrekken, gaan ze de mensen verplichten hun O-plaat binnen te sturen, die net 1 maand voordien 1 hadden aangevraagd? Nee zoiets kunnen ze niet doen in mijn ogen. Wat ze wel kunnen doen en zullen doen, is de keuring voor O-plaat strenger aanpakken. Ipv 1 keer naar de keuring voor een O-plaat en daarna nooit meer, ben ik voorstander voor het invoeren van een jaarlijkse of twee jaarlijkse keuring voor oldtimers.
Want zeg nu eerlijk, onze wet wordt toch om zeep geholpen door de mensen die een O-plaat nemen voor de foute redenen? Autootjes die net 25 jaar zijn kunnen ze lekker origineel gaan laten keuren als oldtimer en nadien kunnen ze hem volledig uitbouwen wat eigenlijk door de keuring verboden zou worden, maar who cares? Ze moeten toch nooit meer naar de keuring want ze hebben een O-plaat! ;)
1995 Volvo 850 T-5R CY
1999 Volvo S70 2.0 10V

Jurijn R

Dat is de leuke kant aan het verhaal. Zo heb ik een 240 Turbo, die er geen is :D