verkeerde peilstok?

Gestart door Schnappi, 21-02-2015 12:28:01

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

is deze peilstok de juiste voor mijn auto 9146798? Volvo s70 1999 T5

zag al op het forum dat er diverse stokken er zijn zowel 1 liter als 1.5 liter.

vandaag olie wezen peilen omdat de motor wat rauw loopt s'morgens (tikken), peil stond halverwege zou voldoende moeten zijn, zojuist toch maar 0.5 liter bijgevuld en tikken is weg. ??? ???

peil staat nu 3/4 bijna.

V70R^2

1/2 liter olie toevoegen zal er niet voor zorgen dat de motor ineens stop met tikken. De olie wordt onder in het carter opgezogen, de oliedruk zal dan ook gewoon constant blijven. Of er nu 4 of 6 liter in zit zal dan ook niet het probleem zijn.

Beetje tikken doen ze allemaal wel bij koude start, hoe lang die tikt is een andere vraag?

Keertje verse olie +filter helpt misschien al?

Schnappi

olie is vrij nieuw, ongeveer 4 maanden oud, de vraag is eigenlijk de peilstok is die juist, schijnbaar zijn er twee soorten peilstokken in omloop die van 1 liter en een van 1,5 liter.

weet eigenlijk niet welke ik nu heb.

Vulk

Kijk eens naar het onderdeelnummer op de stok.
Ook staat het verschil tussen min en max ook op de stok zelf.

V70R^2

Hangt er vanaf welke pijlstokbuis je hebt. 1 type is niet meer leverbaar, dus heb je een andere pijp komt daar een andere peilstok bij kijken..

Los daarvan lijkt het mij niet zoveel te schelen. (ik heb in de 2 R's 2 verschillende stokken, 1 komt overeen met de jouwe de andere niet).

Schnappi

9146798 dit is het nummer, is deze 1,5 liter?

V70R^2

Ik kan jouw stok niet meer vinden, dat is dan vermoedelijk degene die ik ook niet meer geleverd kon krijgen OEM volvo.

http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/lubrication/oil-pan/oil-dipstick/907/?s=r&p=2

Hier een lijst met enkele pijlstokken + nummers, ook daar staat die niet tussen...

V70R^2

Die stok op de e-bay foto heb ik ook en geeft van min tot max 1,5 liter aan dacht ik.

leons850

Of je haalt een nieuwe buis en stok.
nieuwe type stok dicht ook beter af, scheelt in eventuele sludge.

Maar die keus is aan jou natuurlijk. ;)
Zelf laatst ook gedaan, staat in mijn blog.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein