Flens Turbo

Gestart door Willie27, 01-03-2015 11:30:12

Vorige topic - Volgende topic

WhizzMan

Als je van een 15G naar een 18T turbo gaat zal je puur al om je drijfstangen niet krom te rijden moeten remappen. Zo'n 18T drukt in het middengebied zo veel harder dat je met de programmatuur voor de 15G echt gevaarlijk hoge druk gaat krijgen. Op deze auto's zit geen turbodrukmeter, dus je ECU zal er van overtuigd zijn dat de druk nog veilig is en niets bijregelen.

Met een 18T zou ik ook overwegen om een grotere MAF en zeker grotere (minimaal wit, groen is beter) injectoren. Als je dat niet doet, zit je vrij snel aan het maximum van wat je ECU nog kan meten en wat je aan brandstof kan injecteren. Dat resulteert in een iets bredere koppelcurve en ergens rond de 250-260pk limiet door je injectoren.  Met een grotere MAF en witte injectoren zou je 280 pk zeker moet kunnen halen (als je ook een 3" downpipe hebt).

mehn

Citaat van: WhizzMan op 03-03-2015 13:17:12
Als je van een 15G naar een 18T turbo gaat zal je puur al om je drijfstangen niet krom te rijden moeten remappen. Zo'n 18T drukt in het middengebied zo veel harder dat je met de programmatuur voor de 15G echt gevaarlijk hoge druk gaat krijgen. Op deze auto's zit geen turbodrukmeter, dus je ECU zal er van overtuigd zijn dat de druk nog veilig is en niets bijregelen.

Met een 18T zou ik ook overwegen om een grotere MAF en zeker grotere (minimaal wit, groen is beter) injectoren. Als je dat niet doet, zit je vrij snel aan het maximum van wat je ECU nog kan meten en wat je aan brandstof kan injecteren. Dat resulteert in een iets bredere koppelcurve en ergens rond de 250-260pk limiet door je injectoren.  Met een grotere MAF en witte injectoren zou je 280 pk zeker moet kunnen halen (als je ook een 3" downpipe hebt).

Een 850 van 1994 heeft wel degelijk een turbodrukmeter en een "grotere MAF" is nergens voor nodig.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Willie27

Citaat van: mehn op 03-03-2015 13:25:22

Een 850 van 1994 heeft wel degelijk een turbodrukmeter en een "grotere MAF" is nergens voor nodig.

Klopt Mehn, er zit inderdaad een turbodrukmeter in.
Toen ik deze auto twee maanden geleden kocht werd mij gezegd dat hij tussen de 260 en 265pk heeft.
B5234T - SchuttenTuning - IPD - BSR - Snabb - Intrax - Nivomats - 19T - Ferrita 3"dp - Stop Tech - Mevius - Titans / VIP 17"

Boeijke

Anders waag je er toch een mailtje aan naar Tom (de verkoper)
Die kan je exact vertellen welke turbo/downpipe en software erop zit.

Willie27

Citaat van: Boeijke op 03-03-2015 19:34:52
Anders waag je er toch een mailtje aan naar Tom (de verkoper)
Die kan je exact vertellen welke turbo/downpipe en software erop zit.

Zoals je in een eerder bericht kan lezen, heb ik dat al gedaan.
Zie eerder bericht.
Ik wilde niet echt de verkoper bij naam noemen.
Ik weet niet of hij dat wel wil.
But sjips happens.

Citaat van: Willie27 op 02-03-2015 18:23:18
Heb net contact gehad met de verkoper van mijn auto.
Hij is nu twee maanden in mijn bezit.
Hij zegt, dat er standaard oranje injectoren in zitten en een 15G turbo met conische flens.
Maar ik vind dat de flens op het filmpje er niet erg conisch uitziet. :eusa_eh:
Misschien heeft iemand een foto van een conische flens of een link daar naar toe.
Bij aanpassing van één van beide, is aanpassing van de software gewenst.
Anyway.
En als ik zowel de turbo, als de downpijp vervang. Maakt het niet uit of de flens op dit moment conisch dan wel recht is.

Na de links van Boeijke begrijp ik dat je niet met aansluiting turbo en downpijp intakt echt kan zien of de flens conische danwel recht is.
B5234T - SchuttenTuning - IPD - BSR - Snabb - Intrax - Nivomats - 19T - Ferrita 3"dp - Stop Tech - Mevius - Titans / VIP 17"

razorx

Als je van een 15G naar een 18T turbo gaat zal je puur al om je drijfstangen niet krom te rijden moeten remappen. Zo'n 18T drukt in het middengebied zo veel harder dat je met de programmatuur voor de 15G echt gevaarlijk hoge druk gaat krijgen. Op deze auto's zit geen turbodrukmeter, dus je ECU zal er van overtuigd zijn dat de druk nog veilig is en niets bijregelen.[/q]
-Deze auto's hebben een turbodrukmeter voor het dash, de bestuurder.
-De ECU berekent niet middels de turbodruk maar middels load waarden. Ga dit niet verder uitleggen.

Met een 18T zou ik ook overwegen om een grotere MAF en zeker grotere (minimaal wit, groen is beter) injectoren. Als je dat niet doet, zit je vrij snel aan het maximum van wat je ECU nog kan meten en wat je aan brandstof kan injecteren. Dat resulteert in een iets bredere koppelcurve en ergens rond de 250-260pk limiet door je injectoren.  Met een grotere MAF en witte injectoren zou je 280 pk zeker moet kunnen halen (als je ook een 3" downpipe hebt).
270-280 pk red je als je het net wilt doen nog net, ook zonder grotere MAF. 3" is dp dan echt nog niet nodig.

vincen tdi

Conisch heeft dacht ik een losse flens op de downpipe terwijl een rechte een vaste (gelaste) flens heeft.
voordeel van een rechte flens is dat je de dp nog even kunt laten zitten met een 16 of 18 t  ;)
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Boeijke

Denk niet dat hij dat zo erg vind. Auto heeft hier ook te koop gestaan dus de meesten weten dat wel.
Heb wel over jou post heen gelezen.  :eusa_wall:

UserID6342

Citaat van: vincen tdi op 03-03-2015 21:21:14
Conisch heeft dacht ik een losse flens op de downpipe terwijl een rechte een vaste (gelaste) flens heeft.
Klopt, en het verschil er tussen is ook duidelijk zichtbaar...

Willie27

Dus als ik het goed begrijp, moet ik mijn downpipe altijd vervangen, als ik een 16 of 18T turbo wil.
Aangezien mijn downpipe een losse flens heeft voor een aansluiting met een turbo met conische flens.  :eusa_think:
Of zijn er ook 16 of 18T turbo's met een conische flens?

UserID6342

Nee zijn er niet standaard