welk vliegwiel s70 t5

Gestart door rappendaf, 02-04-2015 16:06:27

Vorige topic - Volgende topic

rappendaf

We zijn bezig mijn maat zen s70 t5 1997 voor te berijden op een t19 turbo ombouw met alles wat erbij hoort .en we gaan starten met de koppeling omdat dit een dubbel masa vliegwiel is en nu al knotst denk ik dat dit nood is.Nu mijn vraag welk enkel massa vliegwiel past hier op  .en wat of beter waar moet ik op letten .En welke koppeling kan ik het beste nemen ik wil alles hebben voor we hem open doen .En ik wil het in 1 keer goed geen 3 keer in en uit bouwen  .We hebben al in zweden zitten kijken .liefst zou ik een 2 de hands vliegwiel kopen en dat binnen doen om mooi strak en recht de late maken .Ik heb wel ervaring in ombouwen heb veel opel omgebouwd en ken mijn weg daar welk vliegwiel op welke motor past enz enz .Maar volvo is nog  een raadsel voorlopig althans .Ik zit er ook niks mee in om in zweden amerika of waar dan ook te kopen als het loont .ik hoop dat julie me raad kunne willen geven .alvast bedankt
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

V70R^2

Goed idee om uit zweden te bestellen, vaak veel keuze en goede prijs. Ik zou deze set kopen als ik jou was; singlemass vliegwiel en goede koppeling, kan het vermogen dat je met 19t gaat hebben ook prima verwerken.

+/- 1200 euro voor alles:

http://www.dli-teknik.se/index.php?section=products&subsection=7&cat=30&s1cat=700&s2cat=1675&showprod=14512&lang=en

Eventueel neem je een std R koppeling, 750 euro incl single mass vliegwiel.

http://www.dli-teknik.se/index.php?section=products&subsection=7&cat=30&s1cat=700&s2cat=1675&showprod=14500&lang=en

leons850

Ik heb toevallig een paar weken terug bij mijn S70 T5 de koppeling met vliegwiel vervangen.
Bij mij heb ik het druklager vervangen voor het originele exemplaar dus gewoon met interne drukcilinder.
Het vliegwiel is single mass geworden ipv dual mass en komt uit een 850 T5 met de koppeling en drukgroep van een 850R.

Ja dit past allemaal in 1x, zie mijn laatste bericht in mijn blog.
Bij mij was het dubbelmassa vliegwiel ook aan gort samen met de drukgroep ik had al het 1 en ander liggen ter voorbereiding op de 19T Met ander blok die er aan komen.
Daarbij doet die van mij al aardig wat koppel meer dan standaard dus echt gek is het niet. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein