Koppeling pedaal

Gestart door Johann, 19-08-2005 17:22:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johann

Ik had een beetje haat liefde verhouding met de koppeling van mijn 2004 R.
Voor nieuwkomers in deze auto is het een beetje vreemd daar er nogal een sterke veer op zit die het pedaal vrij snel omhoog laat komen.

Mijn 850 pedaal was iets slapper maar verder ook wel lekker maar de S70 heeft echt zo'n fluf pedaal die je gelijk door de bodemplaat trapt.

Ik heb de bak nu uit de S70 en naar 't blijkt is deze bak vrij nieuw. Ik had een nieuwe intern druklager besteld, deze bak heeft de druk cylinder gelijk achter het druklager zitten, en na uit elkaar halen van de bak blijkt dat het druklager ook helemaal nieuw is dus heb ik die maar laten zitten.

Probleem blijft dat koppeling pedaal gevoel.

Iemand een idee welk model 800 Volvo een zwaarder pedaal heeft zodat ik eventueel een zwaardere veer kan monteren?

denkweb

Logischerwijze een diesel (M56) ivm het relatief hoge koppel... zou je denken. Ik merkte in elk geval wel enig verschil tussen de GLT en de TDI, maar of dat nou aan een veer ligt?

Kun je er niet de veer van een V70N achter haken?

Reitse

Zit de 'zwaarte' van het koppelingspedaal alleen in de veer achter het pedaal of ook in de 'bekrachtiging' (koppelingscylinders)?
Of is de veer gewoon lam achter het pedaal...