320 mm conversie

Gestart door jandeman, 18-03-2015 12:52:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jandeman

Even een update met mijn ervaringen tot op heden. Heb inmiddels ruim 3000km gereden met de nieuwe remmelarij, incl. vakantie. Het bevalt mij uitstekend en het remt als een malle. Ik ben heel blij met de gekozen remblokken, Ferodo DS Performance. Was het meeste geld van alle onderdelen bij elkaar. Remt al prima bij koud en wanneer ze goed heet zijn remt het helemaal top. Gewoon met de goedkope remschijven. Wanneer ze warm zijn heb ik bij stapvoets rijden inparkeren een beetje piep geluiden maar dan weet ik dat ze goed gebruikt zijn. Wat ook super is is de doseerbaarheid van het remmen, prachtige lineaire opbouw waardoor zeer gecontroleerd remmen. Fading of vermindering van remvermogen tot op heden geen last van gehad.

AshDVS

Geweldig!
Ik ben blij dat u tevreden bent met het resultaat. :)

RabbitGT

Ik ben helaas te laat voor de GB, is er eventueel alweer animo voor een nieuwe GB  :eusa_dance: ??

RoelNL

Bij genoeg animo wil ik het nog wel een keer regelen.

Minimale aantal is wel 5 personen.

Daar kan dit topic voor gebruikt worden.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,75562.90.html
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

RabbitGT

top, ik ga hem even updaten ;)

LeoZandvliet

Bij mij is het ook gelukt, de remklauw moest wel ietsjes (een paar rare hoekjes) bijgeslepen worden omdat die net ff de binnenkant van de velg raakte. Allemaal ATE spul dus vind het wel een beetje raar. Nu haast minimale speling.





Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

Sbv

Vreemd wat volgens mij ging het bij mij met Titan wielen prima.

TommyD

Vraagje; heb een sloop gevonden hier om de hoek waar ze nog een set nette v50 d5 remklauwen hebben liggen, ze zeiden dat dit ook de grotere waren voor 320 schijven. Weet iemand of deze ook gebruikt kunnen worden? Kon het zo snel niet vinden. Alvast bedankt!

AshDVS

Hetzelfde hier.
Klaring is zeer dicht maar met de Titan.
Is het mogelijk het wiel kan worden gebogen...

AshDVS

Citaat van: TommyD op 19-09-2015 11:30:13
Vraagje; heb een sloop gevonden hier om de hoek waar ze nog een set nette v50 d5 remklauwen hebben liggen, ze zeiden dat dit ook de grotere waren voor 320 schijven. Weet iemand of deze ook gebruikt kunnen worden? Kon het zo snel niet vinden. Alvast bedankt!

Als de remmen zijn zeker 320mm, dan zullen ze wel goed.
Controleer eerst. We dont meestal ze op D5 modellen hier.

Kees Flodder

Iemand met de 320 upgrade al serieus aan het remmen geweest, bv op de Nordschleife oid??

Hiker

Past deze setup met Comets 17"?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv


AshDVS

Citaat van: Kees Flodder op 19-09-2015 18:34:21
Iemand met de 320 upgrade al serieus aan het remmen geweest, bv op de Nordschleife oid??

We deden een paar dagen weg met de 320mm remmen, met behulp van een paar verschillende rotor en pad combinaties tijdens onze test.

Uiteraard niet zo goed als een Porsched BBK of iets dergelijks, maar een enorme verbetering ten opzichte van 280 of 302mm rem pakket, met name met een fatsoenlijke pad als Project Mu HC800 of Hawk, etc.

Citaat van: Hiker op 19-09-2015 21:59:57
Past deze setup met Comets 17"?

ja, geen enkel probleem.
De Titan is de dichtstbijzijnde klaring van alle volvo wielen.

Hiker

Citaat van: Sbv op 19-09-2015 22:06:35
Citaat van: Hiker op 19-09-2015 21:59:57
Past deze setup met Comets 17"?
ja past

Hè f*ck.....moet ik weer upgraden.
Is er inmiddels een lijstje wat de beste prijs/kwaliteit producten zijn?
Ik lees ook onderdelen van Ford of van een sloop....
Waarom week ik dit weten: even een totaal prijs indicatie: Aussie brackets zijn rond de €130,-... En wat komt daar nog bij......???
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha