Off topic: Software vraag over S60 2.4D

Gestart door CorB, 25-03-2015 11:10:06

Vorige topic - Volgende topic

CorB

Ik ben voor een 2e auto aan het kijken naar een gebruikte S60 2.4D Geartronic uit Duitsland.
Volgens opgave van de huidige eigenaar zou de auto chiptuning hebben. Ik heb tijdens het rijden niet kunnen merken of dit zo is, ik vond hem niet merkbaar sneller in elk geval.
Maar eigenlijk wil ik de standaard motormanagement software erin hebben als ik hem koop. Daarnaast geeft zo'n duitse auto ook duitse meldingen op de boordcomputer.
Weet iemand of de dealer de auto terug kan zetten naar de standaard software configuratie, met daarbij alle updates voor motor en baksoftware en dat dan tevens alle meldingen in het Nederlands zijn?

Cor

Sbv

dealer kan dit zo voor je doen. Taalpakket is een software pakket tenslotte en tevens kan men overal de laatste versie software erin zetten

mitchelli

Met een update van de TCM en ECM heb je de standaard software weer. Om de auto te Nederlandse tekst te laten weergeven op de boordcomputer ,moet er aparte software geladen worden (Nederlandse toepassing). Dit kan de dealer allemaal voor je uitvoeren.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

CorB

Thanks beide!

Dus update TCM, update ECM en nieuw taalpakket.
Enig idee over wat de dealer daarvoor rekent toevallig?

Cor

LQDI

NL taal is geloof ik 120 of 180 oi. Als je ze lief aankijkt willen ze misschien ook service 2.0 software laden. Dan is je ECM en TCM ook weer standaard en dat kost bij onderhoud in ieder geval niks.

CorB