Positie V70R emblemen achterklep

Gestart door Chris, 01-05-2026 21:08:08

Vorige topic - Volgende topic

Chris

De achterklep van de V70R is opnieuw gespoten. Nu moeten er natuurlijk wel weer nieuwe emblemen op.

Er staat al een hoop over geschreven op het forum (zoekfunctie dus gebruikt ;)), maar mijn vraag is nog niet beantwoord: wat is de exacte positie op de achterklep van het V70 R embleem?

Ik heb bij de dealer besteld en V70 en de R zijn los van elkaar. Ik heb ook de plakinstructie uit Vida, maar zelfs op chassisnr komt daar alleen maar de instructie uit voor reguliere V70 en alle type-aanduidingen, behalve de R.

Ik neem aan dat de afstand vanaf onderzijde en rechterzijde klep gelijk is aan de normale V70, maar klopt dat inderdaad? En wat is de ruimte tussen V70 en de R? Ik heb de oude positie opgemeten, maar hij was al eens overgespoten en ik vraag me af of het er juist op zat.

Wie o wie heeft het antwoord?

Ben

Ik heb dit gevonden

Voor de Volvo V70 R (modeljaar 1997-2000) zijn er specifieke richtlijnen voor de plaatsing van de emblemen aan de rechterkant van de achterklep. Hoewel Volvo in de officiƫle werkplaatshandboeken vaak mallen gebruikt, worden in de Volvo-community de volgende afmetingen gehanteerd voor een correcte 'fabriekslook':

Positie V70 R embleem (Rechts):

Verticale positie: De onderkant van de letters "V70" en de "R" moet uitgelijnd zijn met de onderkant van het "VOLVO" embleem aan de linkerkant. Dit is ongeveer 25 mm tot 30 mm boven de onderste knik/rand van de achterklep (gemeten vanaf de onderkant van de letters).

Horizontale positie:

De rechterkant van de "R" badge moet ongeveer 25 mm tot 30 mm vanaf de rechterrand van de achterklep geplaatst worden.

De afstand tussen de "V70" en de "R" is doorgaans circa 15 mm tot 20 mm.