harde klap in het vooronder

Gestart door dinky, 31-03-2015 20:23:10

Vorige topic - Volgende topic

C70Turbo

Dat is dus het rare ervan, nergens zit iets raars of speling op de hierboven genoemde delen. Enkel bij het wisselen van de veerpoten (links naar rechts, of andersom  :P) verplaatst de klap zich van kant.
Daarom moet het haast wel in de veerpoot zitten.

peteRRR

Is die tik hoorbaar als je op de rem gaat staan of op het gas os als je het stuur omgooit,..waneer treedt die tik op dan?
Als het echt in de veerpoot zelf zit zal je dit ook moeten opspeuren.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

C70Turbo

Het is alleen bij het nemen van een drempel of gat in de weg. Geen tik maar echt een harde dreun alsof de veer niet verder kan inveren..

peteRRR

Kan even niet bedenken waarom een veerpoot eens in de zoveel tijd ( of bij diep inveren ) zal/kan blokkeren?

Groet.

Edit: is tie niet lam door het vele inveren dat tie op nul slaat door een kuil of drempel?

C70Turbo

Als hij zo ver zou inveren dan zou hij toch eerst met de band de wielkast aantikken denk ik. Maar dat is niet het geval. Ik denk dat het probleem in de montage zit, ik heb alles precies zo gemonteerd zoals het bij de oude dempers zat. Maar daar miste ik al een bumpstop en een ring die tussen het veerpootlager en het rubber zit. Deze zitten er nu nog niet tussen aangezien ze er bij de oude opstelling er ook niet tussenzaten bij mijn auto. Misschien dat er vóór het vervangen al onderdelen misten?

V70geRwin

Citaat van: C70Turbo op 17-07-2015 08:43:20
Als hij zo ver zou inveren dan zou hij toch eerst met de band de wielkast aantikken denk ik. Maar dat is niet het geval. Ik denk dat het probleem in de montage zit, ik heb alles precies zo gemonteerd zoals het bij de oude dempers zat. Maar daar miste ik al een bumpstop en een ring die tussen het veerpootlager en het rubber zit. Deze zitten er nu nog niet tussen aangezien ze er bij de oude opstelling er ook niet tussenzaten bij mijn auto. Misschien dat er vóór het vervangen al onderdelen misten?

De ring tussen lager en rubber is inmiddels komen te vervallen maar de bump stop is natuurlijk wel belangrijk!
Rustig aan over de drempels is altijd beter voor je auto maar nu helemaal totdat je de bumpstop er weer tussen hebt zitten.

peteRRR

Een veerpoot is in het simpele toch een zuiger en cilinder en olie techniek,...snap niet dat dit dan op de drempel vast kan slaan.

Groet.

C70Turbo

Dan zal ik zsm de bumpstops bestellen! Bedankt heren :eusa_clap:

henry classic v70

Zitten je subframebouten wel goed vast...?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

C70Turbo

Oorzaak gevonden!

Ik heb een oude veerpoot van een 850 uit elkaar getrokken en daar vielen 2 dingen op.
Tussen het lager en stermoer zat een ringetje.. hee die heb ik er niet tussen! en daarna zag ik dat het schoteltje wat tegen de bumpstop zit helemaal recht hoort te zijn.. die van mij was aardig kromgebeukt.
Ik heb vervolgens het ringetje en het schoteltje in mijn eigen veerpoot gezet en weg is het gebeuk over een drempel!

achteraf heeft het sinds mijn aankoop van de auto nooit goed gezeten en was het probleem daarom lastig te vinden..

Mijn dag is in elk geval weer goed :eusa_boohoo: