Zijruiten achter. Van manueel naar elektrisch?

Gestart door Zaza, 15-04-2015 21:13:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zaza

Hard gezocht maar niet kunnen vinden op het net. Wellicht kan iemand mij hier verder helpen.

Ik heb nu bij de achterdeuren handbediende ramen. Ik heb een donorroffel in de tuin staan met electrische bediening. Het middenconsole had ik eerder al vervangen ( met knopjes voor de achterramen) maar ik weet niet meer of er bekabeling voorzien was.

Mijn vraag, kan ik  het omtoveren naar electrische ramen achter, of hebben ze bij de productie hier rekening mee gehouden en de kabels voor de ramen achter niet geinstalleerd?

Alvast bedankt,
Peter


mehn

Bij mijn MY1995 850 was alles voorbedraad behalve in de achterdeuren.
Ik heb de kabelboompjes in de deuren ook moeten uitwisselen, die had ik erbij gekocht.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Zaza

Bedankt voor de tips, ik zal snel eens gaan kijken als ik weer tijd heb!

razorx


Zaza

Vandaag aan de slag gegaan: bleek uiteindelijk makkelijker dan verwacht (in tegenstelling tot andere klussen aan de roffel met twee linkerhanden).

Ik had al de middenconsole met bediening voor ramen achter, effe gecheckt maar alles zat correct. Ik kon dus gewoon de deuren van de donorroffel overzetten (wel een flinke klus maar het was mooi weer), en ze doen het :)

Resultaat: morgen waarschijnlijk stijve spieren van verwisselen van de deuren en blije kinderen achterin omdat ze nu zelf de ramen kunnen bedienen. Heb nu wel een 'duo-tone' auto. Donkergrijze wagen met donkergroene deuren.

Bedankt voor de tips!

jeroen74

Ik had toch alleen de raammechanismen en de kabelboompjes overgezet... meen je serieus dat je een compleet andere kleur deuren achter heb? Alleen om electrieke raampjes?

henry classic v70

Citaat van: jeroen74 op 18-04-2015 20:04:59
Ik had toch alleen de raammechanismen en de kabelboompjes overgezet... meen je serieus dat je een compleet andere kleur deuren achter heb? Alleen om electrieke raampjes?

Inderdaad.... en de deuren waren er toch al uit, naast elkaar leggen en overbouwen ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4