Verlichting voor automatische versnellingsbak 850 GLE

Gestart door RoelvanHoof, 12-04-2015 09:43:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoelvanHoof

Goedendag!

Ik heb een 850 GLE uit 1994, met nog maar 343.000 op de teller  ;D

Nu heeft het lampje voor de verlichting van de automaat in het middenconsole het begeven. In het boekje staat wel welke lampje het moet zijn (1,2W W 2x4,6 d) maar niet hoe te vervangen.

Wie kan mij helpen, wat te doen. Bedankt!

Groet Roel
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

KIM

De middenconsole moet er uit:
2 schroefjes in de armsteun, 2 schroefjes in het zonnebrilbakje. Ook de asbak compleet er uit halen, dan zou je de middentunnel op kunnen tillen en alle stekkers die daaraan vast zitten loshalen.
Aan de linkerkant zie je dan het lampje ingestoken in de selectorhandle.

RoelvanHoof

Dank voor je aanwijzing, nog even puzzelen....en wellicht valt het allemaal wel mee. Kom ik met het optillen van de middenconsole niet in de knoop met het handvat van de handle want die lijkt me niet door de sleuf te passen of kun je bij het optillen er dan links net bij ?
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

Boeijke

#3
De handel en de complete strook met lampjes blijft staan.
Als er om je handrem een dikke leren hoes zit is dat beetje lastig om die erdoor te krijgen.
Asbak hoeft er niet uit volgens mij.

Alleen met het optillen van de middenconsole opletten met de draadjes die eraan zitten. Bij mij waren die relatief kort.

RoelvanHoof

Dank voor je bericht, ben even gaan kijken.
Wat ik gezien heb is dat de handrem geïntrigeerd is in het middelconsole (met borstelharen).
Onder het handvat van de handrem kun je een klep eenvoudig loshalen om (het zwarte deel van) de middenconsole omhoog te tillen waardoor de handrem er doorheen kan. Net achter de handle van de versnellingsbak is een naad (overgang naar aansteker en muntenbakje. Zou daar het 'draaipunt' zijn om de console omhoog te krijgen??
Zo ver ik het kan zien, zie ik geen schroeven (pas bij het openen van de asbak). Moet dat hele spul eruit, of kan ik de aansteker en wat er allemaal achterzit gewoon laten zitten??
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring!
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio


Boeijke

Je mag ook een keer langskomen als je het niet aan durft.
maar heel moeilijk is het niet,

Dennis1974

#7
Hier een video handleiding....is een klusje van niks...ben er zelf nog geen 10 min. mee bezig.

https://www.youtube.com/watch?v=aqMY5BqMY84

Met name de schroefjes en kabels onder het console onder de asbak moet je ff rustig doen....De 2 stekkers die daar zitten en de 2 van de aansteker (en lampje) klik je ff los en je trekt hem zo omhoog....hij hoeft er niet helemaal uit....gewoon schroeven los....kabels los klikken en liften door de achterkant omhoog te tillen...aan de linkerkant naast je automaat zit het lampje achter een schotje...

Let idd wel ff op dat je de stekkers van je automaat standen, raambediening en eventuele stoelverwarming los maakt....ff het knopje omhoog wippen en stekkers losmaken. Hier zou ik ook mee beginnen!


Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

RoelvanHoof

Dank jullie allen voor jullie input! Met de video en de handleiding op het Forum moet het lukken!
Anders meld ik mij.....
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

Dennis1974

Je kan trouwens de stekkers van je automaat standen, raambediening en eventuele stoelverwarming gewoon laten zitten....wel met liften even goed kijken of je niks lostrekt....

Succes :)


Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Boeijke