Stoelverstelling passagiersstoel doet het weer!

Gestart door Peultje, 05-04-2015 19:41:24

Vorige topic - Volgende topic

Peultje

Na een tip van Sander de niet werkende elektrische linkerstoelverstelling van de Rode R hersteld. Leuning ging alleen nog maar achterover. vooruit - achteruit ging nog en de zitting kantelde ook. Omhoog-omlaag en de rugleuning naar voren deden het niet meer. Vandaag voor het poetsen voor de Rode R Dag de linker stoel schakeleenheid er af gehaald. Printplaat losgemaakt en de dekseltjes van de vier schakelaars na veel gepiel  van de schakelaars  af gekregen. Toen even wat schuurpapier tussen de contactpuntjes van die vier schakelaartjes (twee sets contactpunten per schakelaar) doorgehaald en de boel weer gemonteerd. Alle verstellingen werken nu weer perfect!

Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Marc O.

Citaat van: Peultje op 05-04-2015 19:41:24
de dekseltjes van de vier schakelaars na veel gepiel  van de schakelaars  af gekregen.

Ah, dat kan dus wel? Ik was te huiverig om dat te doen en heb ze met wat lucht uit een busje doorgeblazen, maar dat had slechts tijdelijk een positief resltaat.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Bouke

Citaat van: Marc O. op 05-04-2015 19:50:44
Citaat van: Peultje op 05-04-2015 19:41:24
de dekseltjes van de vier schakelaars na veel gepiel  van de schakelaars  af gekregen.

Ah, dat kan dus wel? Ik was te huiverig om dat te doen en heb ze met wat lucht uit een busje doorgeblazen, maar dat had slechts tijdelijk een positief resltaat.
+  1

Peultje

Marc, angst is een slechte raadgever....

Je riskeert weinig, die deksetjes zitten met een clipje aan de onder zijde aan twee kanten vast. Als je het dekseltje kapot maakt is er nog weinig aan de hand. Ding heeft verder geen functie en de boel doet het zonder dekseltjes ook prima.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Marc O.

Citaat van: Peultje op 05-04-2015 19:55:05
Marc, angst is een slechte raadgever....

Check ;D

Citaat van: Peultje op 05-04-2015 19:55:05
Je riskeert weinig, die deksetjes zitten met een clipje aan de onder zijde aan twee kanten vast. Als je het dekseltje kapot maakt is er nog weinig aan de hand. Ding heeft verder geen functie en de boel doet het zonder dekseltjes ook prima.

Mooi, dan kan ik dat binnenkort eens gaan uitproberen bij de schakelaars van zowel de T5 als de R :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

mooi dat het gelukt is. Hopelijk blijft het een tijdje goed

855T5+

Ik heb een jaar geleden gewoon contactspray gespoten door de kleine gaatjes/spleetjes van die schakelaars: werkt ook nog steeds. Zie m'n webdagboek.
Volvo: Mutatis Mutandis