Inhoudende motor T5 , wil niet goed de toeren in.

Gestart door Manga, 06-02-2005 12:01:49

Vorige topic - Volgende topic

Manga

Ik heb een T5 , heb hier het afgelopen jaar ongveer 50.000 km mee gereden, nu begint hij te stotteren... en in te houden bij vol gas... Als heel rustig rijd dan merk je het niet. Maar als je je gas intrapt dan gaat hij even en dan begint hij een beetje te brommen, net alsof hij niet hoger wil in de toeren. en soms gaat hij wel door, en merk je dus niks.

Na een paar dagen, gaat nu ook het oranje met groene lampje branden (??Lamba??) maar er is niks veranderd.. wat ik wel opmerkte was voor deze problemen dat het verbruik omhoog is gegaan.

Ik ga maandag bougies vervangen, brandstof filter heb ik net vervangen maar dit hielp niet... iemand nog suggesties?

(turbo druk komt wel gewoon op volgens de meter)

850R 2.0 DOP

JCviggen

bougies (als je oude bougiekabels hebt vervang die dan ook maar) zijn een goede kandidaat, kan ook je LMM zijn of O2 sensor...hoewel bij volgas en >4000tpm je LMM eigenlijk geen invloed meer heeft. De O2 sensor (die in je downpipe zit geschroefd) kan wel een grote invloed hebben op het verbruik als hij niet meer goed werkt, maar daarvan zou hij eigenlijk niet stotteren denk ik.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Manga

Kan ik testen of mijn lmm werkt? door hem los te trekken ? kijken of ik verschil merk?
850R 2.0 DOP

JCviggen

LMM lostrekken lijkt me niet echt het beste idee, lees eerst je foutcodes maar eens uit, misschien worden we daar al wijzer van. Als je lambda lampje brandt heb je zeker een of meerdere foutcodes.

reneetje

Idd, een mooi voorbeeld van bougie's (+ kabels +rotor) die op leeftijd zijn , en zodoende een stapje terug doen.
Vervangen die hap, resetten die handel (lampje gaat ook uit als je de accukabel er een poosje afhaalt, auto loopt heel even beroert daarna , maar herselt zich zelf) , en je kent 'm niet weer.

Rene ;D

BenC70ES

Citaat van: Manga op 06-02-2005 12:21:06
Kan ik testen of mijn lmm werkt? door hem los te trekken ? kijken of ik verschil merk?

Das indd. geen goed idee zoals Viggen al zegt... hij gaat dan in noodloop en geraak je hoogstwaarschijnlijk niet meer boven 3000 toeren!

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Manga

Het waren inderdaad de bougies, deze vervangen met ngk platinum.

Hij loopt weer als een speer.

Het lampje (groen/orange) blijft wel branden.. ik heb de accu al een paar minuten los gehad maar dit helpt niet... nog iemand een idee?
850R 2.0 DOP

JCviggen

code wissen (hoe dat te doen staat beschreven op het forum --> search :) )