LPG tank onderbouw Estate

Gestart door Fokke 01.01.005, 25-08-2002 18:32:15

Vorige topic - Volgende topic

ed

CiteerEven een hele domme vraag, maar kan nergens een goed antwoord vinden, wat is het verschil tussen lpi, lpg en g3. OF wat is hetzelfde?

Dreamer,

LPG is de brandstof soort, maar dat hoef ik denk ik niet uit te leggen.

Het verschil met G3 (generatie 3) is dat een G3 installatie minder uitstoot levert, en dus schoner is voor het milieu.
De fabrikant plaatst dan een speciale, schone computer die ervoor zorgt dat er een minimum aan uitstoot wordt geproduceerd. De motor zelf moet voldoen aan de 94/12 norm om in aanmerking te kunnen komen voor een G3 ombouw.
Wat heb je eraan naast dat het milieu gespaard wordt zul je denken? Nou het levert namelijk geld op. Betaal je nu zo'n 90 euro per maand, met G3  certificering betaal je nog maar 60 euro per maand.

Ombouwen kost ongeveer 300 euro, dus binnen een jaar heb je de ombouw terug verdiend. De meeste 850's van 95 of jonger komen hiervoor in aanmerking als er een Vialle installatie in zit. De meeste inbouwstations echter zeggen dat het niet kan omdat ze geen zin hebben om het uit te zoeken.

LPI is een technische (lees betere) variant van een LPG installatie. Hierbij wordt het gas vloeibaar in het spruitstuk ingespoten, wat een aantal voordelen heeft:

- Geen vermogensverlies meer tov benzine
- geen verdamper meer nodig
- geen kans meer op backfire
- zuiniger?

Een LPI installatie is meestal al G3 gecertificeerd.

Schept dit wat licht in de duisternis?

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Dreamer

thanks Ed, dus Lpi kan G3 zijn maar G3 is niet per definitie Lpi
Alle hierboven gedane uitspraken zijn op persoonlijke titel.Gelijkenis met werkelijke personen dood of levend berust op toeval.Eventueel kwetsende uitspraken zijn niet als zodanig bedoeld.

Hans B6254

En ik kan je vertelen dat mijn LPi als een speer gaat.

maar het is Geen G3 ( 960 1995) maar dat ligt aan de motor.

JHH
[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]

Dreamer

De verwarring is nu compleet: Net ff de boekjes opgezocht van de Vialle installatie in mijn auto.

Op het garantiebewijs staan twee aankruisvakjes
  • VNL LPG systeem
  • VNL LPi systeem
Geen van beide is aangekruist, maar rechts staat "Volvo Nederland LPG" met daaronder "LPI Liquid Propane Injection"

De motorkap wil helaas niet open, beetje vastgevroren, dus ik kan niet zoeken naar andere typenummers. Met de typenummers op het garantiebewijs kan Google niks vinden.
Alle hierboven gedane uitspraken zijn op persoonlijke titel.Gelijkenis met werkelijke personen dood of levend berust op toeval.Eventueel kwetsende uitspraken zijn niet als zodanig bedoeld.

Dreamer2

Citeerje hoeft niet te zoeken naar typenummers.
je ziet meteen of er injectors zitten op het spruitstuk.

/me voelt zich erg klein worden.... injectors hmm....  [smiley=cwm15.gif] [smiley=cwm15.gif]
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

skok

Je kunt natuurlijk ook de tank een keer helemaal leeg rijden, de vlotter van de 80% vulling eruit halen en ombuigen dan heb je een vulling van 90-95%.

Seine. :-X