Die ene Zweed of toch die andere?

Gestart door Knientje, 15-06-2014 12:09:52

Vorige topic - Volgende topic

Knientje

Ik ga hier maar even verder, weet niet zo goed in welk topic het anders moet zetten en zo blijft het voor mij ook overzichtelijk.
Ik ben al tot de conclusie gekomen dat er genoeg v70 classic/850 automaten met G3 te koop staan binnen budget.
Alleen loop ik (vooral bij de V70's) tegen het probleem aan dat de LPG (ring)tank voor een kabouterauto is gemaakt in plaats van voor een slagschip.
29 liter nuttig (als een standaard V70 classic automaat 1474 kg weegt en een op LPG 1503, wil dat dus zeggen dat de nuttige inhoud van de lpg tank 29 liter (0,8x36,25) is. wat moet je daar nou mee met een auto waarvan je 1 op 8 mag verwachten?
Dus mijn vraag: zijn er hier mensen die een grotere ringtank hebben geïnstalleerd of laten installeren via officiële weg?
Want ik begrijp sowieso niet waarom mensen in zo'n auto een kaboutertank leggen, je hebt nog 76 kg (95 liter bruto) over voor je in de volgende belastingklasse komt uitgaande van het gewicht van een benzine versie.
Maar wat ik nu eigenlijk wil weten is, is wat de grootste ringtank is die in een V70/850 past.
En de kosten voor het in laten bouwen van een grotere tank (dus de G3-installatie is al aanwezig).
Ik vermoed dat dit merkafhankelijk (Vialle/Necam/Prins) is en dat de software van de LPG-ECU aangepast moet worden.
Waarschuwing: Knientjes berichten kunnen voorzien zijn van sarcasme en galge(n)humor, derhalve wordt u verzocht deze opmerkingen niet serieus te nemen.

razorx

Als eerste: Welkom op het forum!
In mijn V70R zit een Vialle ringtank met netto 51 liter.
Groter kan ook wel denk ik met een dubbele tank in de zelfde ruimte.

V70geRwin

Ringtank met 56 bruto past net met een iets verhoogde vloer maar anders kom je in de tanks die dwars achter de bank liggen.
Je moet ff vaker tanken maar daarentegen kost het geen drol  8)