Even voorstellen

Gestart door Tuilenaar, 15-04-2015 21:56:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tuilenaar

Goedenavond allemaal,
sinds gisteren ben ik de eigenaar van NP-SP-94, een 850 stationcar uit begin 1996. De 760 Estate die ik daarvoor had heb ik gelukkig kunnen inruilen want dat bleek een bak vol ellende en droefenis - een duidelijke miskleun. Nou had ik daar ook maar 550 Euro voor betaald, en ik wist van een paar problemen, maar als een auto je twee keer in de steek laat op weg naar een ziekenhuis waar je een afspraak hebt, dan ebt het vertrouwen snel weg.
Ik sleutel zelf veel en graag, heb o.a. een aantal BMW motorfietsen, een Austin-Healey en een Volvo 1800E gerestaureerd voor een vriend van me en een andere achteras onder de 760 gezet plus een remmenrevisie maar breukjes in de printplaat achter het dashboard bleken de oorzaak van een ontzettende zoektocht naar de reden waarom de accu maar niet bijgeladen werd. Uiteindelijk een nieuwe klokkenwinkel gemonteerd waardoor dat probleem voorbij was, maar toen hadden mijn vrouw en mijn dochter inmiddels alle vertrouwen in de 760 verloren.
De 850 lijkt me een stuk beter te gaan bevallen. Er zijn wat kleine puntjes zoals een verkeerde maat reservewiel, een dashboardkastje met een gat in de klep om het te kunnen openen (!) en aangetaste achterlichten maar de garage waar ik de auto kocht, de Vakgarage Loosdrecht, heeft al gemeld dat problemen er zijn om opgelost te worden. Een aanrader, overigens, die garage: veel Volvo's, prettige mensen, goeie koffie.
Jullie zullen me nog wel tegenkomen in het forum want ik zit met een paar vragen over o.a.het Volvo alarm, maar voorlopig ga ik eerst genieten van de 850. 320.000 km op de klok, keurig om de 15.000 km onderhouden, onderhoudsboekje erbij, namen van de twee vorige eigenaars en hun garages bekend - ik denk dat ik me geen buil zal vallen.
Jaap

vincen tdi

Welkom hier en veel plezier met je nieuwe aanwinst.

We weten allemaal hoe ze er uit zien maar foto's zijn altijd goed  ;D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

The Gordo

Welkom en veel plezier!
Safety is a beautiful thing, especially when it's beautiful

V50 2.0D 2005 - 415.000 km
V70 2.5 10V 1998 - 434000
850 2.5 20V 1995 - 380.000 km
S60 2.4D5 2002
V70 2.4D5 2001
C70 2.3T5 1999

Slapouwehoer

Welkom en komop met die foto's :)
ALS HET NERGENS OVER GAAT DAN KAN JE HET ER MET MIJ OVER HEBBEN ....