Lpi op mijn R met 420.000 op de klok

Gestart door Robert855, 21-04-2015 23:19:47

Vorige topic - Volgende topic

classicT5

Ben benieuwd of iemand van het forum met liquidSi rijdt? En wat de ervaringen zijn?

Hier nog niet eerder over gehoord

Robert855

Citaat van: Ludo op 23-04-2015 12:28:03
Er is wel degelijk verschil tussen vloeibaar lpg en dampgas.
Ja klopt, wie zegt van niet dan?

Ludo

Lees dit eens dan.

Citaat van: Robert855 op 23-04-2015 10:22:05
Zoals ik het heb begrepen is er eigenlijk geen verschil in het systeem opzich, het heeft enkel een aantal zaken die eenvoudig uitgevoerd zijn zoals een andere pomp en vereenvoudigde software. Wat ik heb begrepen is het wel zo dat de software bij mogelijke problemen door de installateur zelf aangepast kan worden om het probleem te verhelpen, wat weer een voordeel is. Bij LPi moet dit gedaan worden door een software update vanuit Vilalle zelf.

rolvio

Citaat van: Ludo op 23-04-2015 17:10:07
Lees dit eens dan.

Citaat van: Robert855 op 23-04-2015 10:22:05
Zoals ik het heb begrepen is er eigenlijk geen verschil in het systeem opzich, het heeft enkel een aantal zaken die eenvoudig uitgevoerd zijn zoals een andere pomp en vereenvoudigde software. Wat ik heb begrepen is het wel zo dat de software bij mogelijke problemen door de installateur zelf aangepast kan worden om het probleem te verhelpen, wat weer een voordeel is. Bij LPi moet dit gedaan worden door een software update vanuit Vilalle zelf.

Dat maak ik er niet uit op... Hoe dan ook, lees hier maar eens: http://vialle.nl/index.php/nl/produkten/menu-liquidsi En hier: http://www.liquidsi.com/

Ludo

O oke, ik heb niet goed gelezen.  ;D  :-[

Dit is gewoon een universeel LPi systeem.

Robert855

Henk Boertien levert Liquidsi voor 1700 euro, wat een behoorlijk verschil is met Lpi. Ik hoor van andere installateurs veel problemen, één vertelde zelfs dat hij het niet wil installeren op mijn R omdat het bij hoge vermogens te veel problemen geeft. Bij boertien zegt men geen problemen meer te hebben met de systemen, maar die waren er in het verleden wel. Ik ga het bij Boertien in Emmen laten installeren. Dit kan nog wel een maandje duren, maar ik houd jullie op de hoogte.

elmarconi

Is ook te starten op LPG volgens de handleiding! Dat kon bij LPi niet.
--
Autogas Inside . . .

Robert855

OKe, dat had ik nog niet eens gezien. bedankt!

leons850

Als je niet van plan bent om te gaan tunen zou het wel kunnen denk ik.
Moet ik er wel bij zeggen dat mijn auto die iets meer dan alleen een chippie heeft wel een probleem was met software voor de lpi bij Boertien. Dus als je voor zeker wilt gaan zou ik zeggen LPI of een ander al bewezen systeem. (BRC gas bijvoorbeeld)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

scania164

Heb hier nog niemand  gezien  met dampgasinjectie en 300 plus pk....
Weet dat het kan ...maar nog niet gezien hier.
Meestal als boertien het niet  rond krijgt met tuning ligt het echt aan benzine  mapping...

leons850

Citaat van: scania164 op 25-04-2015 18:44:07
Heb hier nog niemand  gezien  met dampgasinjectie en 300 plus pk....
Weet dat het kan ...maar nog niet gezien hier.
Meestal als boertien het niet  rond krijgt met tuning ligt het echt aan benzine  mapping...

In mijn geval niet.
Bij Boertien zijn ze er bijna 2 dagenee bezig geweest in 2 etappes, nog niet goed.
Naar Dirk van Limburgse LPG technieken geweest (met de zelfde benzine map/setup) 1.5 uur en reed als een tiet.
Ook de AFR gecontroleerd en helemaal goed.
Ook klaar voor de nieuwe motor die nog een paar pk's extra moet gaan doen.

Boertien wijd het dan aan de benzine mapping deden ze bij mij ook. Dat ze er niet uit komen prima, ondanks dat Vialle dit allemaal programeerd lukt het bij Dirk wel. Hoe en waarom geen idee. Voor inbouw van standaard setup is Boertien erg goed, werken netjes en kun je duidelijke afspraken mee maken.
Maar voor de afstelling bij die van mij ga ik de volgende (mocht die er komen) keer naar Dirk.

Dampgas installatie en meer dan 300pk is er wel hoor.
Dccccl (Marco) heeft 305pk is zijn ford kuga 2.5 5cilinder turbo, met BRC dampgas injectie dus.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Robert855

Ik ben niet van plan om te gaan chippen. Ik heb er zeker wel over nagedacht maar merk dat hij zonder chip ook met gemak 220 km/h haalt en goed en vlot optrekt. Bovendien is alles behalve die automaat 4 ton gebruikt, de automaat 1 ton geleden revisie heeft gehad en ik dit toch niet in de soep wil draaien om nog sneller van a naar b te kunnen komen.

leons850

Ik raad het niet af maar zou het wel goed uitzoeken.
Vooral omdat sommige inbouwers het niet willen inbouwen.

Anders wel een interessante optie.
Maar let wel, onze auto's vragen best veel brandstof bij volgas. Ook als ze standaard zijn.

Robert855

Citaat van: leons850 op 25-04-2015 23:35:29

Wat raad je niet af?

leons850

Citaat van: Robert855 op 26-04-2015 12:39:13
Citaat van: leons850 op 25-04-2015 23:35:29

Wat raad je niet af?

Om liquidSi in te bouwen.
vooral omdat het voor onze auto's nog niet bewezen is. Mja 1 moet de eerste zijn.
LPI is wel bewezen zo bedoel ik het