open dak gesloten...zakt achteraan iets naar beneden

Gestart door T-5ke, 14-04-2015 22:22:14

Vorige topic - Volgende topic

T-5ke

Hallo roffelaars,

Bij mijn 850 van 96 heb ik origineel een glazen open dak, als ik die open klap of schuif en deze weer dicht doe sluit deze mooi rondom af !
Maar van zodra ik mijn deur dicht gooi zakt mijn dak aan de achterkant een halve cm naar beneden !!
Dat zal wel aan de regeling liggen zeker :eusa_think:
Kan ik dat zelf regelen ?? zijn er mensen die dit ook voor hebben met een open dak ??  Waar of wat moet ik doen om dit te regelen ?? ( is een electr open dak )
Heeft iemand tips ???

alvast bedankt

Smoontje

T5-Klaas

Er zitten stelschroeven in het dakraam.
Hopelijk heb je de hemelbekleding en overige interieurdelen nog niet terug vastgezet anders nog een leuk klusje voor de boeg.
Achterkant van het dakraam (afsluitrubber) even insprayen met siliconenspray.

Succes ermee!
ex 855 T-5R (019), ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

T-5ke

Moet de dakbekleding echt los ??
Jeetje  wat een klus voor 2 regelvijzen !
Dan kan ik er toch zeker bij ...aan die regelvijzen ????
Voor de dakbekleding los te krijgen ...de vier handgrepen los zeker en dan de gehele hemel los maken ??

groeten

Smoontje

vincen tdi

nee hoor.
Als je het raam kantelt zie je aan de zijkant 2 scharnierende zwarte afdekstrips.
die strip even voorzichtig aan de boven/achter kant loshalen en dan zie je de stelschroeven al zitten  ;)
maar er staat vast wel een how to op dit forum.
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

T-5ke

hey Vincent

oeffff ....dank u man , bespaart me een hele hoop werk  :eusa_dance:

groeten !!   ;)

T-5ke

hey Vincent ,

een how to do vind ik niet direct ...maar heb eens gekeken,  ik zal niet gemakkelijk bij die stelschroeven komen denk ik , je kunt er bijna niet aan met een T sleuteltje !
Heb jij dit al ooit gedaan ??

groeten Smoontje  ;)

Thom

Je hebt de kunststof scharende afdekplaatjes los gekregen?

T-5ke

nee nog niet aan toe gekomen, maar ga ze straks wel eens proberen héééél voorzichtig los te maken ...die dingen zijn ook wel gevoelig om af te breken zeker ??

gr  Smoontje

vincen tdi

Hier in het blog van jrkalf staat een duidelijke foto hoe  de stelschroefjes zitten http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40922.msg1088826.html#msg1088826 ze zijn er hier al uit maar je ziet wel waar ze er in moeten
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D