D5 rokertje buurman

Gestart door V70 400K+, 26-04-2015 15:15:39

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Of het hele pakket incl. condensor en radiateur van onderuit eruit halen.  Kun je bumpert laten zitten, maar heb je als nadeel dat de airco leeg moet (en opnieuw gevuld moet worden) maar werk vaak wel het snelste...

Het hele spulletje heeft allemaal wel iets of wat speling, als je het gehele pakket iets naar onderen laat zakken (net zoals bij onze auto's), dan kun je het net redden om de bouten van de condensor / intercooler los te maken van de radiator.  Als je nu de condensor even ophangt ergens aan, kun je de inhoud besparen en hoef je het niet leeg te laten lopen....

Ikzelf vind dit een takke manier om te werken en ros gewoon dat hele pakket eronder uit....

Sbv

interkoeler is redelijk simpel te vervangen. op een brug kan je deze langs onder er zo uit pakken na een paar zaken loshalen. Ik heb het zonder brug gedaan en wat zaken van het front gedemonteerd en dan was het ook nog redelijk snel gedaan

Jeroentjuh

Condensor laat ik altijd zitten, pak hem dan samen met de radiateur van onderen eruit...

reneetje

VDT Lelystad levert ze  (dacht zo'n 165 euro), maar deze levert alleen aan garage's, dus je hebt wel een binnen komer nodig.

Monteren is in een avondje goed te doen.

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

V70 400K+

Wat een geweldig medium is dit toch hé.
Allemaal bedankt voor jullie informatie en betrokkenheid.
Ben nog wel even benieuwd waardoor zo'n ding kapot gaat? Feitelijk gaat er niet meer dan gecomprimeerde lucht vanaf de turbo doorheen ;D
Auto verbruikt absoluut geen olie, nee zelfs bij 400K niet, maar kan me wel voorstellen dat een turbo naa 400K ook niet de beste meer is, maar moet je dan geen olieverbruik hebben?

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

Sbv

ding raakt gewoon lek. Door de turbo druk zetten je lichtjes uit en krimpen weer as de druk wegvalt(tenminste dat zou ik zo kunnen denken).
Als de condensor zijn beste tijd gehad heeft en de onderste lamellen liggen eruit dan kunnen stenen vrij op de interkoeler komen aan de onderzijde

V70 400K+

En die zwarte rotzooi dan onderaan de afschermplaat en intercooler? Is dat doordat de turbo vanaf uitlaat naar inlaatzijde iets doorlaat? (sorry heb weinig ervaring met auto's met een föhn) of moet het wel motorolie zijn?
Is de turbo dan ook aardig heen?

Zakelijk Jaguar XE
Privé 850R Blackstone

Emiel

Ik laat de intercooler zitten en til de rest van de auto omhoog.. :angel:

V70 400K+

Citaat van: Emiel op 28-04-2015 22:57:48
Ik laat de intercooler zitten en til de rest van de auto omhoog.. :angel:
Haha, Aah kijk SuperVolvoMan :-) Buurman kijkt al erg uit naar je hulp ;-)

Zakelijk Jaguar XE
Privé 850R Blackstone

V70 400K+

Even een update;
Intercooler is vervangen. Heeft de buurman door een bevriende garagist laten doen, en de auto rijdt weer als vanouds! Alleen de roetmeting APK moet over 2 weken overnieuw ivm iets te hoge waarden...
Eerst even de overtollige roet eruit blazen??

Zakelijk Jaguar XE
Privé 850R Blackstone

Snellebaksteen

Even een stukje Duitsland doen. Half uurtje 200+ en hij klinkt zelfs lekkerder.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

grijzev70tdi

Idd even paar liter diesel verstoken
Grolsch, het klinkt al lekkerder

)()()sT

Mooi dat het opgelost is... ondanks dat een defecte intercooler als 'belachelijke' oorzaak werd benoemd.
Karren maar weer!

850-2.520V-Driver

Toch maar even dit topic een schop geven, aangezien ik ook aan een frisse intercooler toe ben.
Heeft iemand ergens een ''how-to'' welke ik kan gebruiken? Ik heb tot nu toe niet iets echt bruikbaars kunnen vinden..
Ik wil, bij gebrek aan een brug (en het geen zin hebben in de airco opnieuw te laten vullen), eigenlijk gewoon de methode toepassen van de bumper verwijderen.
Is er, naast een nieuwe intercooler, nog eea waar ik aan moet denken qua onderdelen die ik nodig heb of is het redelijk straight-forward slangen los, wat boutjes losdraaien en in omgekeerde volgorde terugplaatsen?

Thanks!

Sbv

eigenlijk haast wel ja. aircosysteem kan gewoon dicht blijven.

Een how to staat mogelijk wel op volvo-forum.nl