Stekker vervangen (of hele kabelzooi) van SC-901

Gestart door veneficus, 30-04-2015 13:24:25

Vorige topic - Volgende topic

veneficus

Ik heb een Yatour unit aan de 6CD wisselaar ingang van de SC-901 gehangen. Voor de power heb ik een draad van de grote blokconnector afgetapt. Maarrrr, met het hele gedoe van in en uittrekken van de hele unit, en het prutsen om de spanningsdragende pin te vinden heb ik de stekker en/of einde van een kabel waarschijnlijk wat vernaggeld, waardoor de unit heel onvoorspelbaar aan en uit gaat, meer uit dan aan. Dus nu wil ik dat gaan fixen, maar de vraag is hoe.
Ik zie twee opties:

1) gehele kabel vervangen en opnieuw aftappen zonder de zaak te mollen
2) draden inkorten en nieuwe stekker erop

Daarbij heb ik wat vragen, waarop ik het antwoord nergens kan vinden

1) Waar lopen de kabels van deze stekker precies langs? Wiring diagrams laten alleen zien waar ze naartoe lopen, niet hoe ze lopen. Daarnaast: hoe zitten ze aan de andere kant vast? Weer met een stekker? Of zit dat permanent vast?
2) Is de blokstekker een standaard component of een proprietary onderdeel van Alpine? Waar moet ik op zoeken om 'm los te kopen?

RoelNL

Zo op een afstand is het lastig te zeggen.

Waar heb je precies de stroom vandan gepakt? Van de stekker die in de radio gaat of verder terug zeg meer het grote blok wat nog verpakt zit?

Om het duidelijk te maken hoe het precies is een foto plaatsen misschien wel handig.

Ik zou gewoon gaan kijken wat alle + en - draden zijn en kijken welke er niet meer goed uitziet of los in de behuizing zit.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Ries van de Zilverschuit

Die blokstekker moet je via de dealer kunnen krijgen. Maar de vraag is of dat nodig is. Misschien is alleen het contact wat in het stekkerblok zit losgekomen of is de draad daarop losgetrokken. Ook dit is bij de dealer te krijgen. De vraag is alleen of hij het kan vinden of wil vinden in het onderdelenoverzicht.  ;)   
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

veneficus

Citaat van: RoelNL op 30-04-2015 14:10:23
Zo op een afstand is het lastig te zeggen.

Waar heb je precies de stroom vandan gepakt? Van de stekker die in de radio gaat of verder terug zeg meer het grote blok wat nog verpakt zit?

Om het duidelijk te maken hoe het precies is een foto plaatsen misschien wel handig.

Ik zou gewoon gaan kijken wat alle + en - draden zijn en kijken welke er niet meer goed uitziet of los in de behuizing zit.

Ik heb 'm een paar centimeter vanaf de stekker doorgeknipt en afgetapt. Door wat te wiebelen met de andere draden heb ik wel een idee welke niet meer goed in de stekker zit.

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 30-04-2015 14:36:25
Die blokstekker moet je via de dealer kunnen krijgen. Maar de vraag is of dat nodig is. Misschien is alleen het contact wat in het stekkerblok zit losgekomen of is de draad daarop losgetrokken. Ook dit is bij de dealer te krijgen. De vraag is alleen of hij het kan vinden of wil vinden in het onderdelenoverzicht.  ;)   

Ik kon het onderdeelnummer zo snel niet vinden in VIDA/VADIS, daar staat maar heel weinig van het audio gebeuren in. De dealers in Drachten en Groningen zijn tot nu toe niet heel erg behulpzaam geweest met andere dingen, dus ik wou het eigenlijk zelf ergens vandaan halen. Maar de dealer is nog steeds een optie...

Shockwave

In mijn 850 heb ik weliswaar een 805 en geen 901, maar misschien is de info vergelijkbaar.

Onderaan pagina 5 en begin pagina 6 van mijn blog staan wat info, onder andere een wire schema.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,56589.60.html