Klepseals vervangen. Wat precies nodig?

Gestart door Boeijke, 24-04-2015 23:14:20

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

Ga binnenkort de klepseals vervangen.

Ga het zelf doen onder toezicht van een zeer ervaren en kundige monteur.

Maar wat hebben we nodig.
Distributieset (ligt klaar)
Pakking uit en inlaatspruitstukken (liggen klaar)
Krukaskeering distributie zijde (iemand een nummer?)

Wat heb ik dan nog mee nodig?
20 x klepseal
Kleppendekselpakking
O-ringen bougiegaten 1397525
En dan??

Graag aanvulling en eventueel nummers?

Alvast bedankt.

V70R^2

Nokkenaskeering andere zijde?

5 grote O-ringen die de bougiegaten afsluiten, tussen kop/kleppendeksel

Boeijke

Citaat van: V70R^2 op 24-04-2015 23:18:53
Nokkenaskeering andere zijde?

5 grote O-ringen die de bougiegaten afsluiten, tussen kop/kleppendeksel

Aangevuld, thanks..

UserID6342

Spruitstukpakkingen heb je absoluut niet nodig voor de klepseals te vervangen en een krukaskeerring distributiezijde ook niet (of hij moet al lekken)

Klepseals 20x3517893
O-ringen bougies 5x1397525
2 nokkenaskeerring distributiezijde 2x6842272
2 nokkenaskeerring onsteking / nokkenassensor 2x9443310
Pakking 1x1161059
Distributieset + waterpomp afh. van motornummer, maar meest waarschijnlijk de 1x30758260, 1x9135033(hydr. spanner) en 1x30751700

Boeijke

Thanks Dirk.
Krukaskeering lekt idd, vandaar vervanging.
Uitlaatspruitstuk wordt gelijk vervangen door zo'n Japans ding. Vandaar dat die er bij stond.

UserID6342

Doe je goed, dan meteen alles goed aanpakken !  :eusa_clap:

Van een Japanifold ga je plezier aan hebben, turbo spoelt ietsjes sneller op dadelijk.

Let wel even op bij het bestellen van je distributie, daar moet je echt je motornummer voor gebruiken anders gaat het geheid verkeerd.....  Pak de hydrospanner meteen mee, voor die 8 tientjes max wil je de ellende niet hebben dat je dadelijk met een lekke of niet werkende spanner zit....

MrCain

Moet dit ook nog (steeds) doen....zie er een beetje tegenop: tis redeijk wat werk ;D

Binnenkort eens wat gereedschap zien te vinden...
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

combinedforces

Mooie klus, leuk ook dat ik je nog wel even zal zien blijven roffelen dan! Japanifold is inderdaad leuk, het plaatsen iets minder of niet, Dirk?

Toen wij dit vervingen hebben we de olieretour naar de turbo ook moeten wrikken en deze pakking hadden we nodig. Weet niet meer of dit vaker voorkomt maar just a heads up.

MrCain

Als t spruitstuk ook wil gaan vervangen gaat dit ,vind ik persoonlijk, het beste als je de tubo er af haald. Dus inderdaad ook olieretour pakking en rubbertje (blokzijde) en de koperen ringetjes van de koelwaterbanjobouten en olie toevoer turbo en blok zijde meenemen. Heb zelf toen ook de turbokoelwaterslangen meevervangen ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

UserID6342

De laatste zijn idd wel heel verstandig want nu kun je er fatsoenlijk bij.  Een paar jaar geleden (volgens mij) bij Willem al de aanvoer vervangen door een 8mm benzineslang ;D ;D.  Gaat ook goed, maar onder niet ;D

Boeijke

Citaat van: Dirk342 op 25-04-2015 18:53:30
De laatste zijn idd wel heel verstandig want nu kun je er fatsoenlijk bij.  Een paar jaar geleden (volgens mij) bij Willem al de aanvoer vervangen door een 8mm benzineslang ;D ;D.  Gaat ook goed, maar onder niet ;D

Was wel erg verdacht.
Ding klapte pas toen jij er naar keek.  :evil:

UserID6342

mehn

Goed klepsteelrubbergereedschap, klein verfrollertje, breed en smal plamuurmes, nokkenastool, eventueel multiriempullytool, 1 lasdraad of afgebroken peilstok, compressor met hulpstuk met bougiegatdraad, bus remmenreiniger, bus pakkingverwijderaar en dan ben ik vast nog vanalles vergeten ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Boeijke

Het gereedschap is aanwezig Maikel als het goed is.
Verfrolletje en plamuurmessen zijn hier ook wel te vinden.
De operatie gebeurd bij een garagebedrijf. Dus daar is vast wel remmenreiniger en dat soort meuk aanwezig.
En ernaast zit een grote goede automaterialenhandel en om de hoek de dealer. Dus moe goed komen.

Zo niet,,,,,,pleuren we em op de kar richting een ervaren forumklepsteelrubbervervanger  ;D

Maar als we het niet proberen leren we het ook nooit.  :D