Even voorstellen, Don Jones 850 TDI

Gestart door donnatascha, 18-06-2009 00:09:51

Vorige topic - Volgende topic

donnatascha

Hallo mijn naam is Don Jones en woon sinds september vorig jaar met mijn gezin in Spanje. Omdat Spanje helaas geen Volvo land is heb ik toendertijd mijn olijfgroene 850 T5 estate verkocht. En zijn toen met een 940 sedan afgereisd naar het zuiden. Betrouwbaar, geen druppel olie verbruikt maar des te meer benzine!!!
Hier is in Spanje een Mitsubishi Pajero/Montero 2.8 Turbo Intercooler LWB. voor in de plaats gekomen.
Maar Volvo is altijd mijn favoriet geweest. En toen ik hier tegen een hele mooie 850 estate TDI aanliep en via een soort driehoeksruil/ verkoop kon verkrijgen hebben we deze als tweede wagen aangeschaft. De dealer liep er al ruim een jaar mee rond want zoals ik al zei is Spanje geen Volvo land. Daar komt nog bij dat het een auto uit Wales betreft. Met het stuurwiel rechts!!!
De 850 zelf is in uitmuntende staat, wat voor hier uitzonderlijk is, donkerblauw,(Nautic???) en een mooi donkerblauw velours interieur, (Luxury uitvoering???), met originele bigfront  radio en vele originele opties.
Aangezien de kilometers in miles is en deze 156.000 miles aangaf heb ik de 850 direct naar de garage gebracht voor de welbekende distributie riemen, lagers en waterpomp. Ik word altijd gelijk bang gemaakt hieromtrent op dit forum. Dus maar geen risico lopen, des te meer daar ik in juli met de 850 voor een aantal weken terug naar Nederland ga.
Morgen is hij klaar en durf ik met een gerust hart eens flink door te rijden. Ik ben wel bang dat ik het geluid van de benzine motoren mis maar de diesel is nu eenmaal economischer om in juli alleen al meer dan 6000 km te rijden.
Ik heb al bijna alle berichten gelezen mbt. dieselen en er zijn gelukkig ook echte 850 diesel fans.

Saludos
[

UserID6342

Hoi Don, welkom hier, erg benieuwd naar de plaatjes van je 850.  De diesels zijn sterk en kunnen ook een hoop kilometers / miles aan.  Kun je heel veel plezier aan beleven.  En stuur rechts, ach in Engeland, Namibië en weet ik waar weten ze niet beter dus ook al geen enkel probleem :)

jan piet

Hoi Don,

Welkom hier met je nauwelijks aan inloopolie ontsnapte TDI. Als (helaas..) ex-TDI rijder kan ik je verzekeren dat het geweldige reisauto's zijn. ben vorig jaar nog in een nachtje fluitend naar Barcelona geknalt. Met een verbruik van 1:16 en veel boven de 150/uur. (Staan aleen wat veel flitskasten in Frankrijk  :eusa_whistle:)
Gr,JP

donnatascha

Foto's moeten er uiteraard op komen alleen ben ik wat huiverig om eerst weer een bepaald programma te downloaden om foto's te kunnen plaatsen. Ik heb laatst google chrome gedownload en vervolgens werkte m'n citrix en java niet meer waardoor ik niet kon werken!!! Zal dus op die laptop eerst het programma downloaden wat hier beschreven staat in het forum anders ben ik bang dat beide laptops niet functioneren.
Nog even geduld; Foto's zijn al wel gemaakt na de polish beurt.

sappie

welkom en gefeliciteerd met de Volvo aanschaf!

waar woon je in Spanje? supergaaf dat je er heen verhuisd bent.

ik heb zelf 6 maanden in het wonderschone Santiago de Compostella mogen resideren, veel vriende nog steeds daar (facebook altijd handig  ;))echter heel weinig werk te vinden daar maar het hart klopt nog steeds voor España...

foto's doe ik via Photobucket, echt supermakkelijk en je hoeft geen programma te downloaden, de foto's upload je naar de site...

hathü

Hoera weer een TDI erbij. Voor wat betreft het geluid. De TDI heeft zijn eigen typische roffel, volgens mij is het meer grommen.
En het stuur aan de verkeerde kant: ik heb in het verleden heel veel door GB en Scotland gereden met een Nederlandse auto, vond het alleen vervelend bij haarspeldbochten omdat je pas op het laatste moment ziet of er een tegenligger aan komt :o. En uitstappen was handig je staat meteen op de stoep ;D.

Groeten Harry

thuur

Citaat van: donnatascha op 18-06-2009 09:18:17
Foto's moeten er uiteraard op komen alleen ben ik wat huiverig om eerst weer een bepaald programma te downloaden om foto's te kunnen plaatsen. Ik heb laatst google chrome gedownload en vervolgens werkte m'n citrix en java niet meer waardoor ik niet kon werken!!! Zal dus op die laptop eerst het programma downloaden wat hier beschreven staat in het forum anders ben ik bang dat beide laptops niet functioneren.
Nog even geduld; Foto's zijn al wel gemaakt na de polish beurt.

Je hoeft niets te downloaden, het zijn gratis sites die jouw foto's willen opslaan voor je.

Huiverig moet je zijn voor alles wat Google heet. Die weten onderhand werkelijk alles van je als je Chrome gebruikt!
(Ja, alles wat je doet wordt opgeslagen in de grote Google doos..)

Welkom!

Gr 8)

donnatascha

Bedankt voor de tip. Zal vandaag of morgen eens proberen foto's te plaatsen.

Wij wonen in Andalusië, provincie Cadíz in het dorpje Conil de la Frontera. Zuidelijker kun je in Spanje bijna niet zitten.
Citaat van: sappie op 18-06-2009 10:35:48

ik heb zelf 6 maanden in het wonderschone Santiago de Compostella mogen resideren, veel vriende nog steeds daar (facebook altijd handig  ;))echter heel weinig werk te vinden daar maar het hart klopt nog steeds voor España...

foto's doe ik via Photobucket, echt supermakkelijk en je hoeft geen programma te downloaden, de foto's upload je naar de site...

sappie

Citaat van: donnatascha op 18-06-2009 15:48:07
Bedankt voor de tip. Zal vandaag of morgen eens proberen foto's te plaatsen.

Wij wonen in Andalusië, provincie Cadíz in het dorpje Conil de la Frontera. Zuidelijker kun je in Spanje bijna niet zitten.
Citaat van: sappie op 18-06-2009 10:35:48

ik heb het even via de google maps erbij gezocht, tis inderdaad zuidelijk!
caliente  ;D
misschien een paar mooie foto's van de roffel in de spaanse omgeving  ;)

Hans Duiven

Van harte welkom met je TDI Don.

Hans

Thijssie!