Vanalles over wegmisbruikers

Gestart door 850g3, 11-02-2005 20:59:28

Vorige topic - Volgende topic

Frans Harkema

Citaat van: Reitse op 28-04-2006 22:01:01
om  maar wat voorbeelden te noemen... iets voor Talpa? ;)

Nee, te ingewikkeld voor Talpa............ ;D

mehn

Citaat van: Reitse op 28-04-2006 22:01:01
Als het al propaganda is, dan is die wel bijzonder slecht gemaakt, er worden geloof ik jaarlijks meer en meer mensen op een vrij prijzige foto gezet...

Het is zeker slecht gemaakt...

Kijk maar eens naar het verschil met Blik op de Weg, dat programma is wél objectief.
Vaak zijn het dezelfde politiemensen die de auto's besturen. Bij WMB volgen ze net zo lang totdat het rijbewijs kan worden ingevorderd, bij BodW doen ze dat niet.
Bij WMB worden de agenten zó geinstrueerd dat ze moeten wachten na een aanhouding totdat de cameraman alles juist in beeld heeft. Er worden zelfs re-takes gedaan en scenes worden gedeeltelijk naagespeeld om een beetje beter plaatje te krijgen.

En Spee (en de club van Spee het BVOM) maar allemaal onzin uitkramen.

"Elke kilometer daling van de gemiddelde snelheid levert 4% minder verkeersdoden op" ??? -> Dus nu de trajectcontroles zijn ingevoerd (-20km/h of -40km/h) hebben we dus geen verkeersdoden meer ???

"Door de verhoging van het aantal snelheidscontroles is het absoluut aantal doden op de 80km/h wegen verlaagd" ??? -> Ja dat is logisch als je het meerendeel 80km/h wegen 60km/h maakt.

en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.

Nee geef bij Blik op de Weg maar. Leo de Haas durft tenminste gewoon te zeggen dat de meeste mobiele snelheidscontroles in het geheel niet bijdragen aan de verkeersveiligheid.  En dat je als je eens een keer flink gas wil geven,  je het beste eerst goed in je achteruitspiegel kunt kijken of er geen anonieme cameraauto achter je rijdt.
Maak al die auto's toch herkenbaar! Als je veel op de snelweg zit dan merk je dat dát pas echt effect heeft. Iedereen houd zich plotseling aan alle regels.

Tegenwoordig rijdt iedereen 95 of 105 op de kilometerteller op de rechter baan om maar geen snelheidsbekeuring op te lopen. Dát is pas gevaarlijk omdat het merendeel van de bestuurders óf de hele tijd de snelheidsmeter in de gaten houd óf de berm aftuurt naar achter hectometerpaaltjes verstopte flitsapparatuur in plaats van het verkeer in de gaten te houden.

Maar goed ik dwaal af. Daar ging dit topic niet over...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Reitse

Mensen moeten es wat vertrouwen in zichzelf krijgen maar ook eens stoppen met het idee dat de vijand buiten zit. Vertrouw er nou es een keer op dat als je snelheidsmeter 70 aangeeft je ook 70 rijdt en daarmee niet geflitst kunt worden als je op een 70km ringweg zit. Met andere woorden, accepteer dat je zelf verantwoordelijk bent voor de gevolgen van je acties, in plaats van de vijand buiten te laten staan en constant de zwarte piet naar snelheidscontroles te spelen.
Zet bij een trajectcontrole je CC aan, klaar ben je :) Of train je rechtervoet in stabiliteit.

Ik ben het geheel met je eens dat de politie met alle metingen gewoon open moet doen, herkenbaar aanwezig! In het donker zie je het toch niet (ben al regelmatig door een witte V70 ingehaald op de snelweg, pas als die op 10 meter zie je het pas) en overdag zal het alleen maar positieve effecten hebben.

Je kan hard blijven hakken op Spee, maar daarmee heb je alleen de stroman te pakken. Ministerie van Justitie, BiZa en Financiën regelen onderling dat er meer geld binnen moet komen, dat boetes wel een geinige en redelijk betrouwbare manier zijn (Nederlanders zijn te dom om te leren van bekeuringen... zelfs een rat of een duif leert sneller in een laboratorium-experiment waarin bepaalde acties straf opleveren) om veel geld te genereren en het leidt de aandacht af van andere (verkeerstechnische) beslissingen.

mehn

Citaat van: Reitse op 28-04-2006 22:56:59
Je kan hard blijven hakken op Spee, maar daarmee heb je alleen de stroman te pakken.

Nou daar zijn de meningen over verdeeld. Spee is het brein achter van de meeste technieken.
De politiek was in eerste instantie helemaal geen voorstander van zijn ideeen. Maar omdat Spee blijkbaar over nogal wat overredingskracht beschikt hebben ze hem zijn gang laten gaan.
En ja toen eenmaal de geldstromen rijkelijk richting schatkist vloeiden was er geen houden meer aan.

Ik kan me nog altijd de situatie herinneren dat Spee bij BodW zat en toen ze een proefpersoon al dat bier lieten drinken en vervolgens lieten blazen in Spee's nieuwe speeltje (zo heeft ie het toen aangekondigd). Het gezicht van Spee zal ik nooit meer vergeten toen bleek dat dat blaasapparaat voor geen meter functioneerde en dat de proefpersoon met 8 of 9 biertjes wettelijk gezien nog gewoon mocht rijden.

XC60 D4 AWD:

Gmid

Dat stukje staat me ook nog heel goed bij. Als je zag hoe die gozer liep na acht biertjes, en dat apparaat nog steeds 'oke' aangaf. Prachtig!
Volvo C30 '12

MarkoC70T5

Wat mij altijd heel erg stoor aan dit programma is de uitleg die ze geven over bepaalde regels en dan voornamelijk over tuning.  Ze geven het altijd veel strenger weer dan het in werkelijk is.
Volgens Spee mag je helemaal niet verandere en moet je auto zo laten als hij geleverd is.
Dus geen raam folie of uitlaat bumpers enz.  Ook heeft hij al een keer aagegeven dat je zelfs helemaal geen donkere ramen mag hebben terwijl dit in de wet toch anders beschreven is.
Je mag alleen je voorste ramen niet of nauwelijks verduisteren. 

Ik vindt dat als je al een uitleg geeft over bepaalde regels dat je het wel juist moet brengen en zeker als  woordvoerder .
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

elmarconi

Citaat van: mehn op 28-04-2006 22:41:29
Maar goed ik dwaal af. Daar ging dit topic niet over...

Nee. inderdaad.  :-\
--
Autogas Inside . . .

Reitse

Citaat van: mehn op 28-04-2006 23:55:31
Citaat van: Reitse op 28-04-2006 22:56:59
Je kan hard blijven hakken op Spee, maar daarmee heb je alleen de stroman te pakken.

Nou daar zijn de meningen over verdeeld. Spee is het brein achter van de meeste technieken.
De politiek was in eerste instantie helemaal geen voorstander van zijn ideeen. Maar omdat Spee blijkbaar over nogal wat overredingskracht beschikt hebben ze hem zijn gang laten gaan.
En ja toen eenmaal de geldstromen rijkelijk richting schatkist vloeiden was er geen houden meer aan.

Ik kan me nog altijd de situatie herinneren dat Spee bij BodW zat en toen ze een proefpersoon al dat bier lieten drinken en vervolgens lieten blazen in Spee's nieuwe speeltje (zo heeft ie het toen aangekondigd). Het gezicht van Spee zal ik nooit meer vergeten toen bleek dat dat blaasapparaat voor geen meter functioneerde en dat de proefpersoon met 8 of 9 biertjes wettelijk gezien nog gewoon mocht rijden.
ja dat laatste heb ik ook gezien... kwam geloof nog een reactie op van het ministerie dat het toch niet de bedoeling kon zijn dat een TV-programma ging laten zien dat je met zoveel drank op nog door de ademtest kon komen :)

Je hebt ongetwijfeld gelijk als je zegt dat Spee begonnen is, maar je maakt mij niet wijs dat een politicus niet snel om te lullen is als een willekeurig idee snel geld oplevert. ;)

The Saint

Ik vind dat de nadruk veel te veel op snelheid ligt in die programma's.

Elke dag zie ik dingen op de weg gebeuren die veel gevaarlijker zijn. Laat ze daar eens tegen optreden. Dat levert toch ook geld op? Is natuurlijk minder 'spectaculair' en dat is slecht voor de kijkcijfers...

The Saint, die van de week nog een verdwaalde bejaarde zag die midden op de weg wilde keren met alle risico's van dien...
No shirt no shoes, no pinball

Ben

Ik stel voor dat we allemaal een camera achter onze voorruit monteren, die alles opneemt wat er zoals gebeurt. Van die beelden uit de praktijk zal toch wel interessante TV te maken zijn.
O ja, ik claim bij deze (c) copyright op dit idee.  :P

KIM

Saint, dat is wellicht wel interessant voor Talpa (die zijn toch gek op "real life"?).

mehn

Citaat van: Ben XC70 op 29-04-2006 09:48:01
Ik stel voor dat we allemaal een camera achter onze voorruit monteren, die alles opneemt wat er zoals gebeurt. Van die beelden uit de praktijk zal toch wel interessante TV te maken zijn.
O ja, ik claim bij deze (c) copyright op dit idee. :P

Dan ben je al te laat ;)

XC60 D4 AWD:

LeRa

Zondagavond op de bank voor de TV. Ik zat te lezen en m'n vriendin zapte langs wat TV-kanalen. Roep ik opeens:
" Hey..........da's een Volvo !"
Terwijl de klanken van de S60(R?) de huiskamer vullen. Blik op de weg was er op en ik had nog niet opgekeken.  ;D

Wel geinig dat ze die jongen op de brommer (die met 110km/u gewoon auto's over de provincialeweg inhaalde) lieten gaan, waarbij hij een wheelie mocht trekken.

LeRa
....die overal de 5-cilinder roffel hoort.

Taranis

Citaat van: The Saint op 29-04-2006 09:38:30
Ik vind dat de nadruk veel te veel op snelheid ligt in die programma's.

Elke dag zie ik dingen op de weg gebeuren die veel gevaarlijker zijn. Laat ze daar eens tegen optreden. Dat levert toch ook geld op? Is natuurlijk minder 'spectaculair' en dat is slecht voor de kijkcijfers...

Juist. Helemaal mee eens. Het liefst wat ze doen is iemand achtervolgen die te hard rijdt... kijk liever eens iets verder dan je neus lang is. Niet om meteen een ander de zwarte piet toe te spelen, maar check bijvoorbeeld eens of de lading van een vrachtwagen ook echt vast ligt/zit.

Citaat van: Ben XC70 op 29-04-2006 09:48:01
Ik stel voor dat we allemaal een camera achter onze voorruit monteren, die alles opneemt wat er zoals gebeurt.

Hmmm... zat me gister zo te irriteren aan iemand op de linkerstrook dat ik er rechts voorbij gegaan ben nadat het leuke vrouwtje in de Fiat Panda achter me dat ook al gedaan had... als ik over al dat soort capriolen verantwoording af moet gaan leggen hoeft het voor mij al niet meer :P

Laserblue

Wat mij de opvalt is dat ze (gisteren) een brommer die 80 rijd een boete geven en laten gaan.

Bij ons werd de brommer in beslag genomen gestript en dan kon je 'm later weer ophalen, na het voldoen van de boete. ???
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*