Portierraam bestuurderszijde vervangen, ivm braakschade

Gestart door hansje, 04-05-2015 11:12:04

Vorige topic - Volgende topic

hansje

Goedemorgen,

Heb inmiddels een vervangend raam besteld, maar......is er een "How To" van het vervangen van deze.
Ik heb via de zoekfunctie niets gevonden, kan ook goed mogelijk zijn dat ik niet kan zoeken.
Als niet ervaren sleutelaar wil ik me hier toch aan gaan wagen.
Paneel en randdelen lukt me wel.

Dank voor uw antwoord,

Hans

UserID6342

Paneel eraf en raammechanisme los klikken van de ruit en eruit halen (hoop M6 boutjes), let hier even mee op en schroef alleen de buitenste (!!) boutjes los.  Die in het midden van het paneel zitten, 2 stuks, vanaf blijven.  Raamgelerder eruit (torx25 onderin aan de kant waar het slot zit) en afdekrubber aan buitenkant deur (die tegen het raam aanligt) eraf, dan kun je het raam er zo uithalen (via de buitenkant portier), terugbouwen in de omgekeerde volgorde

hansje

Dank je wel Dirk!

Het raam hebben ze eruit getikt, ligt in 1000 stukjes door de wagen heen ben al een halve dag bezig met de stofzuiger

Ewout Schalkwijk

Citaat van: hansje op 04-05-2015 14:58:11
Dank je wel Dirk!

Het raam hebben ze eruit getikt, ligt in 1000 stukjes door de wagen heen ben al een halve dag bezig met de stofzuiger

En over een paar jaar kom je nog her en der een stukje tegen. :P
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein