2.4T af en toe slecht aanslaan en foutcode P1171

Gestart door Kees Flodder, 11-05-2015 22:56:04

Vorige topic - Volgende topic

Kees Flodder

Weer dezelfde code inderdaad.

Toch begin ik zelf meer in de richting van brandstofdruk te denken, zeker in combinatie met het slechte starten.

Ik las ergens op een forum een soortgelijk verhaal en daar was de oorzaak de brandstofpomp...

Piet

Ja benzinepomp of drukregelaar.
Vacuumslamgetje naar drukregelaar nog gord?.
Benzinefilter zou je nog aan kunnen denken.
Haperend benzinepomprelais kan ook nog.

RoelNL

Long fuel betekent teveel brandstof, want de ecu is aan het corrigeren omdat hij ergens teveel zuurstof meet. Bekende oorzaken zijn vacuüm lekken spruitstukken die niet goed dicht meer zijn. Ik zou het echt toch echt in die richting gaan zoeken en niet lukraak dingen gaan vervangen tenzij geld geen rol speeld.

Te weinig brandstofdruk ga je merken door bijvoorbeeld slecht optrekken, bokken en stoten.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Piet

Foutcode was LTFT upper limit... dat betekent dat er veel bezine bijgeregeld moet worden juistt.
Ofwel loopt te arm.

Piet

Meten is weten.. ofwel benzinedruk meten lijkt mij de volgende stap.

Schnappi

Kees Flodder

Zo, vandaag weer even wat tijd in de S60 gestoken:
een blik op het brandstoffilter deed me vermoeden dat deze al lang niet vervangen was en na het teruglezen van de onderhoudshistorie bleek dit 170.000 km te zijn :eusa_shifty:

Tijdens het testrijden viel me op dat de auto tijdens accelereren even hapert rond 3500 rpm en rond 4000 rpm... even storing uitgelezen (storingslampje brandt niet) geen blijvende storing maar wel een "pending" code namelijk p0234 Turbo/supercharger Overboost condition. Code gewist en weer stukje gereden: code kwam weer naar voren. TCV van mn C70 eropgezet, testrijden en de code blijft weg, ook de haperingen niet meer gehad.  Het is me weleens opgevallen dat de TCV soms heel snel tikte/ratelde bij deze auto, iets wat ik bij mn 850 en C70 nooit heb gehoord.

ik ben benieuwd of nu ook code p1171 wegblijft, maar daar moet ik eerst een flink eind voor rijden (50-60km)

Piet

Denk niet dat code P1171 wat met de TCV te maken heeft.
Lijkt mij een apart staande storing van de TCV.