Binnekort mag ik niet meer in België met mijn roffel rijden ...stom land !!!!!

Gestart door T-5ke, 17-05-2015 18:03:23

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: NickGR op 17-05-2015 22:29:22
Citaat van: StefanCJ op 17-05-2015 22:07:27
Och, na veel boegeroep en wat processen zal het uiteindelijk niet terug gedraaid worden.

Nou Stefan, over een paar jaar is jou diesel dan ook aan de beurt  :eusa_shifty:
die krijgt netjes een groene sticker in Dld. mijn XC70 kreeg die ook met zelfde motor en retrofit roetkat. Bij stefan zit daqt er dan wel even niet meer op  :eusa_whistle:

beunmaat

Citaat van: V70R^2 op 17-05-2015 20:46:07
Citaat van: razorx op 17-05-2015 20:30:12
Het ergste vind ik dat men voorbijgaat aan al die vervuilende scooters zonder lambdaregeling.

En vrachtschepen die op half stookolie half gemengde rest chemicaliën varen ;D

Dat is ook allang aan banden gelegd, tegenwoordig mag je in NW Europa en de Baltic alleen nog maar diesel stoken. Daarom zie je tegenwoordig ook veel schepen die worden ongebouwd om aardgas te kunnen verstoken.

Daf46

Citaat van: T-5ke op 17-05-2015 18:03:23
Hallo beste roffelkes,

Ik ben Ivan uit België en ik rij uiteraard met 2 volvo's 850 ...een 2.0 -20V van 94 en mijn pareltje 2.5-10V van 96 DOP kleur R uitvoering! Die 850 is mijn leven  :eusa_dance:
Slechter nieuws heb ik nog nooit in mijn leven te horen gekregen...hou jullie vast !!!
Vanaf 2016 is het in België verboden om met oude auto's.. diesels ouder dan 10 jaar en benzine's ouder dan 22 jaar nog in Antwerpen centrum binnen te rijden ...nu gaan ze dat héééél zeker nog uitbreiden tot Gent en Brussel ..alle groot steden dus en wellicht tot in de kleinere steden ook! Ze willen gewoon de oudere auto's  van de baan krijgen en daar zitten onze 850's dus ook bij ...helaas !!!!!!!!!!!  :evil:
Mijn wereld stort in ... IK KAN DUS GEWOON NIET MEER MET MIJN ROFFEL ROND RIJDEN BINNENKORT IN BELGIE!!
WAT NU ?????????? :eusa_wall:
In Antwerpen worden zo al een 18.000 mensen getroffen die niet meer met hun wagen naar huis mogen rijden omdat deze te oud en zo gezegd te vervuilend zijn!! Deze mensen moeten hun wagens buiten het stadcentrum gaan parkeren met alle gevolgen vandien ..vandalisme ...onzekerheid ...discriminatie noem ik dat!
IK ZIE ME MIJN 850 DOP WAAR IK MET HART EN ZIEL AAN GEWERKT EN GESLEUTELD HEB NOG NIET AAN DE RAND VAN DE STAD TE GAAN ZETTEN..ik doe geen oog meer dicht!!!!
Waar gaat dat naartoe hier in dit stomme België land??
Mijn buur heeft een mooie AMAZONE van 46 jaar oud geheel gerestoreerd ...moet die mens ook zijn wagen aan de rand van de stad gaan parkeren??? DIT KAN TOCH NIET!!!!!
Massaal kritiek komt er hier dat het niet normaal is ...mensen hun oude liefde van de straat houden ...krapul is het die rotte regering in België !!!
Dus alle mensen in België met oudere wagens vanaf 10 en 22 jaar - youngtimers en oldtimers mogen er binnenkort niet meer in ...ze zetten massaal camera's om nr platen te checken !!!

Ik denk er aan om naar Nerderland te verhuizen en daar te komen wonen en werken en dan neem ik mijn 2 roffels lekker mee !!! DE POT OP MET BELGIE  :evil:
Ik hoop alleen dat deze stomme regel wet ook niet naar jullie overwaait ...want dan zitten we allemaal in de sjips :eusa_wall:  onze roffels weg doen ..DIT KAN TOCH NIET??

Graag hoor ik jullie reactie's als steun want ook hier in België zitten er 850 liefhebbers...

Ik denk dat ze binnenkort gewoon de oudere auto's niet meer gaan keuren ..apk bij jullie genoemd ! Zo mag je dan niet meer op de weg en verplichten ze je uw oudere auto weg te doen....weer zo een politieke stunt om geld in het laadje te krijgen ! Maar niet iedereen heeft het geld om een jongere wagen te kopen!

Ik zou het geld nog mogen hebben...ik zou nooit een jongere auto kopen ...ze trekken allemaal op mekaar ..ze zijn apenlelijk en vervuilen dikwijls nog meer of de oudere wagens!

Ik hoop dat het jullie niet overkomt ...uit de grond van mijn hart !!!!

Met vriendelijke groet,

Een echte 850 liefhebber  .... Ivan

Kleine bedenking hierbij, het is het Antwerpse stadsbestuur die deze beslissing neemt, niet de Belgische regering. (Het is overigens sowieso een regionale bevoegdheid)

Jurijn R

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Daf46

Citaat van: NinaPaul op 21-05-2015 20:30:53
Citaat van: Jurijn R op 21-05-2015 20:18:00
Laat maar weten wanneer die 850's te koop komen ;D

Niet! Zijn in BE bijna niet te vinden.
Inderdaad, en als er nog eens eentje passeert is het meestal een TDI

timokoorn

ALs ze nu eens auto weren op gram uitstoot dan kun je er zelf nog iets aan doen om je trots te blijven rijden zoals ze dit ook in Duitsland doen. Dan krijg je een sticker op uitstoot en niet het verhaal wat helemaal niet opgaat. Voorbeeld:
* Chevrolet silverado v8 diesle zonder roetfilter van 14 jaar oud mag wel
* VW polo fox met een 1.4 dieseltje van 15 jaar oud mag niet.

Nee als ze het op uitstoot zouden regelen dan kan ik er beter mee omgaan omdat je dat zelf in handen hebt dmw aanpassingen aan filters regeneratie etc.. Het is allemaal nog steeds belachelijk aangezien toen deze auto nieuw verkocht werd er een typegoedkeuring is afgegeven.

Ik word nu te boos en stop met typen :-(

UserID25761

En daar is hij dan! het rechtsbijstandteam mag aan de slag  :angel:

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Ludo

Wat heeft overtreding C6 hiermee te maken?.

CiteerC6
Gesloten voor motorvoertuigen op meer dan twee wielen

http://www.wegenverkeer.nl/verkeersborden/C.-Geslotenverklaring

UserID25761

Citaat van: Marc O. op 22-05-2015 15:43:10
Dat is die van Rob Hoogland toch?

Jazeker Marc, want als ik naar Utrecht ga, dan ga ik niet  ;D

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID25761

Citaat van: Ludo op 22-05-2015 15:54:55
Wat heeft overtreding C6 hiermee te maken?.

CiteerC6
Gesloten voor motorvoertuigen op meer dan twee wielen

http://www.wegenverkeer.nl/binaries/largeThumbnail/content/gallery/verkeersborden/hoofdstuk-c/c6.png
http://www.wegenverkeer.nl/verkeersborden/C.-Geslotenverklaring

Er mag dus geen enkele auto in die milieuzone  :P

Edit: ik denk dat deze zaak niet verder komt dan de kantonrechter, de borden die ze in Utrecht gebruiken zijn namelijk niet wettelijk goedgekeurd  :eusa_doh:

Ludo

Milieuzone  ???
Dat kan ik niet linken aan dat verkeersbord.
Voor mij is dat een verbodsteken, geldg voor iedere auto.

:eusa_think:

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz