Pakking koelwaterleiding vervangen

Gestart door kalf90, 23-06-2015 14:00:14

Vorige topic - Volgende topic

kalf90

Mijn 850 2.0 20V heeft een lekje in het koelwatersysteem. Heb intussen de plek waar die lekt al gevonden, maar ik zit nog even te kijken hoe ik die pakking het beste vervang.

Links achter het blok (als je voor de auto, gezicht naar de auto staat) zit een vaste leiding aan het blok en die pakking lekt. Maar ik kan niet bij de onderste bout. Heb het hitteschild van de uitlaat al verwijderd, maar ik geraak er nog niet goed bij.
De opties lijken me nu om de kap van de distributie te verwijderen, maar ik zag niet meteen hoe ik hier aan moest beginnen, of het uitlaatspruitstuk.

Voor ik nu half mijn auto begin af te breken, wou ik toch eerst hier eens informeren wat volgens jullie de beste optie is en hoe ik dit nu best zou doen.

V70R^2

Daar kan je gewoon bij, niets hoeft verwijderd te worden. Wel even een kniegewricht op je dop gebruiken, anders kan de hoek nog weleens lastig zijn..

kalf90

Na een stuk van mijn dop te slijpen is het inderdaad gelukt met een kniegewricht.

Nu heb ik de bouten er uit, maar krijg ik die pijp uiteraard maar een paar mm bewogen. Ik had gehoopt dat de grotere pijp waar die op zit genoeg mee zou geven om de pakking even te vervangen, maar krijg ze maar een paar mm naar achter.
Die pijp lijkt in het blok te lopen, iemand die me kan zeggen hoe ik verder moet?

V70R^2

Het is een flink gepriegel, die pijp kan je inderdaad maar enkele mm naar achter duwen voor speling.

Het is mij altijd gelukt door onderlangs met een lang pincet hem voor het bovenste boutgat te friemelen, die bout erin en nog niet helemaal vast draaien. Dan de pakking uitlijnen voor de onderste.

Het is inderdaad een *** klusje welke je geduld aardig op de proef stelt ;D

Bouke

Maak gebruik van je telefoon door foto's te maken van wat je zelf niet kan zien, das best makkelijk ;)