introduction

Gestart door canadeesje, 09-03-2005 19:01:20

Vorige topic - Volgende topic

canadeesje

Hallo,
Mijn naam is Frans en ik ben de eigenaar van canadeesje:een uit canada afkomstige 850 estate bwjr 1994 kmst 192300 kleur zilvergrijs met alles erop en eran.Bijna altijd Volvo's gehad zoals: Amazone, Katterug, 142, 164, 740 en nu naast een 145 express de 850 estate.Qua rijgedrag een wereld van verschil die oude beestjes t.o.v. de 850 maar allemaal zijn het Volvo's met hun eigen charmes.
Ik gebruik de 850 rotendeels voor lange afstanden,heel komfortabel en de 145 op gas hier in de buurt (dat is Geleen-Limburg) lekker goedkoop.
Foto's van de auto komen eraan.
Wat is er aan de 850 gedaan in de 4 jaar dat ik hem heb?:nieuwe koppakking,turbo en verdamper.Toch een behoorlijke onkostenpost al viel het nog mee omdat dat niet bij de dealer is gebeurd maar bij een prive monteur.

toycar

;D
Welkom Frans. We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jouw foto's van Canadeesje.

Turbobiker

Welkom Canadeesje, maar waarom een Candese 850 ??? En het gaat om een TDI als ik het juist heb?
De Tussenpaus

mehn

Citaat van: Turbobiker op 09-03-2005 19:55:28
Welkom Canadeesje, maar waarom een Candese 850 ??? En het gaat om een TDI als ik het juist heb?

Ik denk eerder een LPG-auto. Maar hij kan nat(h)uurlijk de airco-verdamper bedoelen  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

speedyT5

Hello, fellow countryman.
Hier ook een canadees met bijna alle opties. Wel heel bijzonder hoor die koppakking, komt niet veel voor en als je het hoort blijkt het een verkeerde diagnose te zijn geweest.

Maar een verdamper van je airco is niet geheel onbekend in Volvoland.
Maar veel plezier met je T5  (die grom hé als je gas geeft...)

Ben benieuwd naar je foto's.

witch remind me.... :-[ moet ze ook nog posten...

Never, never gonna give you up
love you just the way you are

Turbobiker

Oeps, verdamper = gas :-X
De Tussenpaus

mehn

Citaat van: Turbobiker op 09-03-2005 22:00:52
Oeps, verdamper = gas :-X

Dat hóeft niet natuurlijk. De airco-verdamper is een zwakke plek  ;)

XC60 D4 AWD:

Turbobiker

Dus als ik op gas wil rijden hoef ik alleen maar een tank op de airco aan te sluiten ???  ;)
De Tussenpaus

mehn

Citaat van: Turbobiker op 10-03-2005 16:00:36
Dus als ik op gas wil rijden hoef ik alleen maar een tank op de airco aan te sluiten ???  ;)

Dan heb jíj iig geen last meer van hoge benzineprijzen. Waarschijnlijk ondervindt je dan ook geen nadeel van vaak LPG moeten tanken, want ik betwijfel of je de eerste tank leegkrijgt  8)

XC60 D4 AWD: