in overweging '96 850R inruilen voor '00 V70R awd ....

Gestart door Mjölnir, 26-06-2015 01:18:05

Vorige topic - Volgende topic

Mjölnir

Beste Forum leden,

Al een tijd lang niet meer actief geweest in discussies maar wel regelmatige wat lees/zoek werk gedaan.
Nu ben ik aan het nadenken over een mogelijke wissel van auto.
Heb mijn 855R nu 8 jaar en met 330k km op de teller. Altijd netjes onderhouden, maar piepjes, rammeltjes en kraakjes nemen wel toe.
Nu liep ik tegen wat potentiele alternatieven aan waaronder de V70R awd (phase III, 195Kw). En dergelijke auto heeft voordelen, maar ook nadelen. Al veel zitten lezen, maar ik kom er niet helemaal uit of zo'n V70R nu echt iets is. De exemplaren die ik heb gezien hebben ook doorgaans 200k+ km gelopen.
Wat kan je dan verwachten? Waar op te letten? Of gewoon lekker laten staan?
Is de transmissie met automaat en awd een erg zwakpunt? etc.

Tips, meningen, adviezen, etc. Alles is welkom

gr. Maarten

met vriendelijke groeten / Med Vänliga Hälsningar

Maarten a.k.a. Mjölnir

V70R^2

Automaat en AWD hebben is gewoon een extra onderhoudspunt, het kan stuk, dus heeft soms (wat duurder) onderhoud nodig.

Maar geregeld halen ze probleemloos de 400.000km, goed opletten dat bandenslijtage voor en achter exact gelijk is (dus geregeld voor achter wisselen).

Daarnaast is de V70R een stukje comfortabeler en heeft de Phase III wat meer electronica (electrisch gasklephuis bijv.).

Zelf de luxe 2 V70R AWD's te hebben staan, heerlijke auto, en rijd nog net even wat stiller moderner en comfortabeler dan een 850R. Sommigen noemen het dan weer emotieloos ten opzichte van de 850 die wat ruiger is ;D

Al met al zijn ze beide uiteindelijk ovgeveer even betrouwbaar, qua techniek is er niet heel veel verschil enkel komt er een AWD bij en wat extra kilo's.. (1780kg rijklaar, best fors).

Mjölnir

Dank voor je reactie.
Ik overweeg ook nog om de 850R gewoon er naast te houden. Maar daar maak ik dan wel een projectje van.
Zo'n V70R is toch wel erg mooi ...
Rustig over nadenken nog even :-)

gr. Maarten
met vriendelijke groeten / Med Vänliga Hälsningar

Maarten a.k.a. Mjölnir