oliekoeler slang zelf maken

Gestart door janpy, 03-07-2015 22:19:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

janpy

Een motor revisie, nou daar begin ik niet aan:-)
Er is dan vast wel een okasie te vinden.

Met mijn slangen freubel, tis even nie anders, morgen naar sliedrecht en terug zal de vuurdoop zijn
Op jullie advies haal ik dan wel nieuwe leidingen, al mis ik wel een beetje het avontuur hier  ;D.

Nog even op een rijtje, voor het risico, slang eraf zal barsten, max slandruk is 10 bar is 10kg per cm2.
Opervlakte inwendig is dikke cm2, dit kan met de slangeklemmen makkelijk 10 kg aan
Dit gaat er echt niet af komen bij 10 kg,ook niet bij 20kg slang barst eerder.
Koud is de oliedruk wat hoger maar boven 10 bar???.
Warmte :120 graden constant voor slang met max van 140,

Volgens mij moet hij het ritje Slie wel volhouden

Ik waagt erop ;D

Groet Jan
Volvo 850 R automaat lpi Groen

spijky

Bij mijn leiding ging het ook moeilijk in de pers. Zie mijn foto's.
Beugeltje moeten buigen. En de inzetstukken er pas ingedaan toen de leiding er in zat.

Ik ben het er niet mee eens dat je per see nieuwe leidingen moet kopen.
repareren gaat prima.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

janpy

Zo aangekomen in sliedrecht,  home made slang
Goed gegaan,  straks terug
Volvo 850 R automaat lpi Groen

classicT5

Pirtek is ook een optie, komen zelfs bij je langs. Hebben veel ervaring met dit soort leidingen maken. Doen het oa voor hydraulische laadkleppen, waar je ook allerlei verschillende koppelingen, diametrs etc vindt.

janpy

Citaat van: janpy op 05-07-2015 16:09:14
Zo aangekomen in sliedrecht,  home made slang
Goed gegaan,  straks terug


En weer terug, geen gelek, slangen nog heel ,  en o ringen.nog dicht.
Gelukkig maar

Groet jan
Volvo 850 R automaat lpi Groen

janpy

Tja hmmm uch

De home made slangen gingen toch weer lekken, jullie hadden/hebben gelijk.

NIET DOEN!!!1
Nou ja, dus twee nieuwe bij de Volvo dealert besteld en er vanmorgen onder gezet.
Blijft een fijn klusje, ook met originele slangen.

Ze zitten er onder

Groets
Jan
Volvo 850 R automaat lpi Groen

spijky

#21
Citaat van: janpy op 02-01-2017 12:22:21
Tja hmmm uch

De home made slangen gingen toch weer lekken, jullie hadden/hebben gelijk.

NIET DOEN!!!1
Nou ja, dus twee nieuwe bij de Volvo dealert besteld en er vanmorgen onder gezet.
Blijft een fijn klusje, ook met originele slangen.

Ze zitten er onder

Groets
Jan

Vind het een beetje onzin  (Niet Doen)

Zijn de slangen echt home made of geperst bij een hydrauliek boer?

Beide auto's bij mij zijn kruk droog met hydrauliekslangen die ze voor heftrucks gebruiken,
Als die ook allemaal zouden gaan lekken??

Oliedruk die van het carter komt is nihil tov de druk die de slangen aan kunnen.

Ik denk eerder dat je bij de verkeerde persoon bent geweest/onkunde.

My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Mvh

Persen met goede pershulzen moet gewoon kunnen. Ga ik binnenkort ook doen. 1/2 slang met dubbele staalinlage.
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

classicT5

Yep, hydraulieksysteem zit je zo over de 100 bar. Dan is die 3 bar van een oliepomp peanuts

janpy

Even voor de duidelijkheid, de slangen waren "home made".
Dus met slangenklemmen, en niet bij de hydroboer.

Ik heb ze ook een keer laten maken bij de hydro boer, maar deze had niet van die dunne slang.
De slang die ze er op gezet hadden was veel te dik waardoor er veel te veel spanning op
de stalen leiding stond, met als gevolg beweging in de aansluiting op de olie thermostaat.

Ik heb toen zelf een keer leidingen gemaakt, en die hebben het een jaar vol gehouden maar gaan dus nu lekken.

Dus zitten er nu weer gouden slangen van Volvo op.
Volvo 850 R automaat lpi Groen

UserID6342

Het kan idd wel gemaakt worden door een hydroboer maar dan moeten de slangen idd niet te dik / te stug zijn.  En het belangrijkste, goed aangeperst worden.  Al het andere met slangklemmen is in mijn optiek niets waard, en zeker niet daarmee.

janpy

Je hebt helemaal gelijk!!
Tis bij mij goed gegaan voor 1 jaar
Had ook anders kunnen aflopen
Volvo 850 R automaat lpi Groen

spijky

Citaat van: Mvh op 06-01-2017 20:05:07
Persen met goede pershulzen moet gewoon kunnen. Ga ik binnenkort ook doen. 1/2 slang met dubbele staalinlage.

Zie linkje deze heb ik. Zijn ook stug, maar word minder als ze een paar keer heet zijn geworden.
Ze zullen dan een beetje de vorm aannemen.

Misschien een tip.
Zorg dan de ronding die al in de slang zit,omdat hij op de rol heeft gezeten, op de juiste plaats komt.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,74553.msg1593054.html#msg1593054
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige