Banden vervangen ... en wat andere vragen

Gestart door Ilas, 05-02-2003 14:41:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ilas

Hallo allemaal....

Het ziet ernaar uit dat ik nu heel snel een 850 Estate T5 ga aanschaffen. Het keuringsrapport van de ANWB was overwegend positief maar er was een onregelmatigheid met het stationair draaien van de motor. De handelaar heeft de auto nu dus bij de Volvo dealer geparkeerd omdat die " de juiste spullen heeft om ernaar te kijken ". Tja, dat zal wel maar ik vraag me af waardoor het veroorzaakt kan worden. Ik heb het forum al doorzocht maar de meeste antwoorden begreep ik niet helemaal. Ik ben nogal een leek op motoren gebied  :-[

Verder moeten de voorbanden vervangen worden. Op de site van autoweek zie ik bij de specs van de 850 Estate T5 (http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=12316) staan dat er banden met maat 205/50ZR16 onder zitten  ???
Uh, ook dat geloof ik graag maar wat betekent dat ? Als ik op de site van Budget-Tyres kijk zie ik bv. Dunlop SP9000 banden staan met deze maat voor 134 neuro's. Zijn dat goede banden heeft iemand daar ervaring mee ?
Kan ik ook bredere banden onder de 850 zetten (want dat schijnt volgens een aantal vrienden van me wel een must te zijn) en wat is daar dan het nut van ?

Laatste vraag: waar kan ik een onderhoudsmanual vinden voor de 850 Estate T5 ?

Alvast bedankt allemaal  ;)
"Motormuziek ....."

Jur

#1
Info over bandenmaten vind je hier
Ik heb op een Mercedes ooit die SP9000 banden gehad en was daar zeer tevreden over. Ik had ze toen gekocht omdat ze in het Duitse Auto, Motor & Sport toen als beste uit de test kwamen.

Mocht je je Duitse taal nog willen bijspijkeren, dan kun je hier en hier de betreffende artikelen lezen.

ed

#2
Ilas,

Op onderstaande link kun je het onderhoudsschema van een 96-er 850 vinden. Verder kun je natuurlijk een Haynes manual kopen, maar die zijn voor de echte sleutelaars geschikt...