best dringend - InFrankrijk op vakantie, c70 t5 valt uit met elektrische storing

Gestart door jwj1976, 10-07-2015 23:25:08

Vorige topic - Volgende topic

jwj1976

Vandaag lekker op de terugweg van een mooie dag wandelen, gaat tijdens een inhaalactie het lampje voor elektrische storing knippen. Omdat ik niet meteen kon stoppen reed ik nog 2 minuten door naar een veilige stopplaats. Helaas ging het lampje permanent branden en na het wegvallen van het vermogen, hield de auto er helemaal mee op  :eusa_think:.
Na twee minuten opnieuw starten, eerste paar meter geen probleem, maar daarna weer hikken en afslaan.
Nu is de auto afgesleept naar de dichtstbijzijnde garage, maar die had nog nooit van OBD2 gehoord. Wel van volvo gelukkig...
De auto reed de laatste 500 km alleen op nog op benzine ivm slechte verkrijgbaarheid.
Zou het kunnen dat de brandstof niet goed aankomt? Filter verstopt ofzo? Zonder het uitlezen van de codes wordt het lastiger om het probleem te vinden.

Durft iemand te hinten op een mogelijke oorzaak? We hebben nog twee weken vakantie en ik hoop toch echt in m'n eigen auto naar huis te rijden ... Tot overmaat van ramp bleek ik ook nog geen automobilisten verzekering te hebben  :eusa_wall:
4̶4̶0̶ 4̶6̶0̶ S̶7̶0̶  C̲7̲0̲ ̲2̲.̲3̲T̲5̲

The Demon

ronald504

Ik zeg het zelfde, relais van benzinepomp is een bekende storing, ik had hem vorig jaar op vakantie in Spanje.
Dankzij telefonisch overleg met mijn garage in Amsterdam opgelost. Je kunt de relais eenvoudig overbruggen met een stukje koperdraad of, jawel vork.

Die prik je zo horizontaal in de nokjes. Relais 103 is roze, niet standaard zichtbaar, je moet de casing van de zekeringkast even los schroeven.

succes

PS, ik had geen waarschuwingslampjes, op mijn volvo (V70 - 2000)
V70 mrt 2000

jwj1976

Bedankt alvast, dit is makkelijk te testen, dus morgen zelf maar naar de garage im dit uit te proberen. Ik laat weten hoe het verdergaat! Dit geeft in ieder geval wat vertrouwen  :eusa_clap:

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

jwj1976

Gelukkig bleek de garage toch over de nodige software te beschikken, dus bij het uitlezen kwamen codes p3502 en p3503 naar voren. Na het wissen liep de auto weer gewoon stationair, maar na een kort proefritje ging het lampje weer branden en kwamen de codes weer terug. Vervolgens hebben we 103 kort gesloten, maar dit leverde alleen een nieuwe foutcode op.
De monteur kon eigenlijk niet anders bedenken dan een  probleem met de ontsteking of benzinetoevoer en raadde aan zsm Lpg te gaan tanken. Het brandstof filter was wel erg verroest, dus deze wordt deze week vervangen.
Uiteindelijk hebben we 30 km gereden om lpg te vinden en is het lampje je niet meer gaan branden. Na het tanken weer 80 km gereden zonder problemen.
Het wordt dus een spannende week nu er niet echt een duidelijk probleem of oplossing gevonden is.

RoelNL

Net even op google gezocht op de foutcodes en die hebben te maken met "misfires" op meerdere cilinders P3503 wordt als cilinder 3 aangegeven, P3502 meerdere misfires op meerdere cilinders.

Ik gok dat het te maken heeft met je benzine toevoer en dan met name je brandstoffilter en/of verstopte injectoren.

Ontsteking is denk ik niets mis mee want dan zou het ook op lpg problemen moeten geven en dat doet het bij jouw auto niet.

Misschien helpt zo'n flesje injector reiniger van forte wel een beetje om vast gekoekte rommel los te krijgen en weer een beetje normale doorvoer van je brandstof te krijgen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Sbv

The Demon

jwj1976

Tja, tot nog toe een onduidelijk verhaal. Lpg ging vandaag weer prima, maar ik houd hem wel echt laag in toerental. Weet iemand toevallig of je met de nieuwe vialle installaties ook nog op lpg kan starten? Bij de oudere kon je de knop indrukken onder t starten.