Hilko's Volvo gebeuren

Gestart door hilko73, 11-07-2015 19:39:19

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

The Volvoboy

Citaat van: hilko73 op 23-02-2019 17:04:52
De 854 is verkocht. En ik zal 'm missen.

Dat was een hele fijne auto. :) Daar gaat de nieuwe eigenaar veel plezier aan beleven.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

hilko73

Dat denk ik ook, Koen.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

hilko73

Zo, diepte-investering gedaan wat de V70 betreft.
Eindelijk de olie ververst (en wat eruit kwam was nog lang geen teer, maar wel 5000 kilometer én ruim 8 maanden over datum...) en jawel, de achterbanden vervangen. Met als prettige bijkomstigheid dat de lelijke brom bij 50 km/h ook verdwenen is. Dat lag dus aan de, goed opgebruikte, Goodyear All Wheater banden.
Nu zitten er Nokians op, gewoon zomerbanden. Eens zien hoe die bevallen qua slijtagegevoeligheid en spoorvastheid, al zal je dat laatste achter niet zo heel erg opmerken. In ieder geval vond i € 69,- per band inclusief ventiel, balanceren en montage geen duur geld.

Verder nog even goed onder de auto door geweest. Alle hoezen zijn netjes heel, met uitzondering die van de Nivomats. Daar wil ik van de zomer wat anders voor hebben, en dan waarschijnlijk conventionele schokdempers met verzwaarde veren.
Tot mijn tevredenheid is alle olielekkage verleden tijd (de bak lekte nogal langs de aandrijfas-keerringen, die heb ik van de zomer vervangen) en blijft met name het peil van de bakolie prima.

Nu dus op het to-do lijstje: de kachelradiateur (nog steeds :lol: ) en dus de achterschokdempers en veren.
Op naar de 6 ton... (nu 573.316).

hilko73

Weekendje Limburg, bijna 510 kilometer op één tank LPG. 1 op 9,45 derhalve, het oude beestje doet het prima! Oh ja, en we hebben ons ook uitstekend vermaakt! We zijn naar de expositie "50 jaar Evert Thielen, door de ogen van de meester" geweest. Een aanrader, mocht je er nog heen willen. Daarna even door Zooparc Overloon gestruint. En uiteraard niet naar huis zonder vers gestoken asperges!

razorx

Dat doe je goed Hilco!
Zeker die asperges: In het zuiden lopen ze voor daarin. Heerlijk!

yannickdv

Wat een lekkere auto blijft het toch. Fijn dat je er zo veel plezier van hebt. :)
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

hilko73

Eens geen autonieuws, maar iets persoonlijkers.

Vanaf binnenkort, uiterlijk 1 juli, ga ik van baan wisselen. En niet zomaar, maar iets compleet anders.
Nu zit ik nog in de brandveiligheid, maar dat gaat bus worden.

Ik ga letterlijk mijn jongensdroom achterna, met het idee van "nu of nooit". Gesolliciteerd bij een partner van HTMbuzz hier in Den Haag, kwam ik door de selectie heen. Ook de rijproef ging goed en de psycholoog had ook geen bezwaar. Tenslotte nog wat mensen van HTMbuzz van mijn goede bedoelingen overtuigd, en nu gaat het grote avontuur dan beginnen.
Eerst theorie gaan halen, daarna praktijklessen en zo snel mogelijk afrijden. Ben er helemaal blij mee.

Dus binnenkort, naast de V70, rijden met zo'n apparaat:

volvobug

MAN, MAN  ;) wat een leuke overstap! Succes daarmee, Hilko Toert Mee bus dus.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

hilko73

Die houden we erin, Ruud! :)

elianmars

hilko73

Grutten. Ik raad iedereen aan om theorieboek "verkeer" eens opnieuw door te nemen, en dan een recente uitgave. Er is veel meer veranderd de afgelopen 25 jaar dan ik dacht. Niet dat het allemaal moeilijker is, maar wel net effe anders, snapt u wel?

hilko73

Stap 1 is binnen: theorie-examen "Verkeer & Techniek" met goed gevolg afgesloten. Nu gauw gaan lessen :)

Oh ja, en gekeurd enzo ben ik ook al. Dat gaat allemaal goed.

razorx

Gefeliciteerd!
En goed dat je zo een grote stap durft te maken  :eusa_clap:.

V70geRwin

Gaaf hoor je droom volgen, succes!
Kom je dan via de HTM ook wel eens op Schiphol te rijden of is dat een aparte pool chauffeurs?