Hilko's Volvo gebeuren

Gestart door hilko73, 11-07-2015 19:39:19

Vorige topic - Volgende topic

850blues

Dat is idd wat anders.
Ziet er wel netjes uit zo op de foto, veel plezier ermee!

En de V70, heb je de 6 ton nog gehaald?
En is ie weg of zet je 'm geschorst in de opslag?
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

hilko73

De V70 is ingeruild met nét geen 6 ton op de teller, 597.000 staat ie nu. Komt nog een 200 kilometer bij.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

V70geRwin

Citaat van: hilko73 op 11-06-2021 17:51:54
De V70 is ingeruild met nét geen 6 ton op de teller, 597.000 staat ie nu. Komt nog een 200 kilometer bij.

Zo jammer dit dan weer  :eusa_wall:

Maar eerlijk is eerlijk, als het geen Volvo meer zou worden dan staat Subaru ook hoog op het lijstje  :eusa_clap:
Zo'n Forrester XT bijvoorbeeld, of idd een dikke outback. Wel fijn dan er weer gas in zit  :eusa_clap:

hilko73

Ik vind het ook jammer, maar kon domweg geen geschikte Classic vinden. En mijn auto is prima maar zit wel aan groot onderhoud. Dus de keuze gemaakt om iets meer uit te geven en voor een Outback te gaan. Dit is één van twee op LPG die aangeboden werd, dus een beetje nu of nooit was het wel.

V70geRwin

Citaat van: hilko73 op 12-06-2021 16:53:45
Ik vind het ook jammer, maar kon domweg geen geschikte Classic vinden. En mijn auto is prima maar zit wel aan groot onderhoud. Dus de keuze gemaakt om iets meer uit te geven en voor een Outback te gaan. Dit is één van twee op LPG die aangeboden werd, dus een beetje nu of nooit was het wel.

Ik zit je maar te plagen, het leven gaat door en ze worden er niet jonger op.
Ik zit zelf ook al een poosje te dubben en naar andere auto's te kijken.

Veel plezier met de Sub  :eusa_clap:

rjverbrugh

Je had mijn R wel kunnen overnemen! En waar moet ik nu mijn auto uit laten lezen? Grapje, denk dat je vel plezier aan die boxer gaat beleven, ben een grote fan van dit motortype, en Subaru maakt hele fijne auto's. Veel plezier ermee!

hilko73

Dat uitlezen kan nog steeds ;)

razorx

Gefeliciteerd met je aanwinst Hilko!
Ik hoop dat hij goed gaat bevallen.

hilko73

En vandaag was dan het laatste stukje Volvo waarvan ik afscheid heb genomen. De 855, de originele "Groene Eland", goedkoop gekocht, veel in geïnvesteerd om er uiteindelijk 4000 probleemvrije (maar nooit zorgeloze) kilometers voor terug te krijgen. Einde stallingsruimte betekent definitief einde leven, al flink beroofd van bruikbare onderdelen. Het was mijn onderdelendonor en als zodanig heb ik nog wel iets van mijn investeringen terug gekregen. Nooit meer Vialle AMS, was de les met deze wagen.

De sloper was er keurig op tijd. Van tevoren had ik den banden al wat opgepompt. De Eland stond opgesteld in versnelling, dus gelukkig geen vastzittende remmen. Vrij soepel liet hij zich van z'n plek duwen.

En met een soort van waardigheid de vrachtwagen op...:
https://youtu.be/7nj_UDXoRM4

Al wat rest zijn de schillen en de dozen...

hilko73

Citaat van: razorx op 16-06-2021 10:05:08
Gefeliciteerd met je aanwinst Hilko!
Ik hoop dat hij goed gaat bevallen.

Om maar een beetje bij te blijven:

Nee, het is niet geworden wat ik ervan hoopte, het hebben van een Subaru.
Die gaat dus weer, en dit komt ervoor terug:

(Pics uit de Marktplaats-app, vandaar de nummertjes)

Ergens deze maand ophalen. Als dat óók niet bevalt ( ;) ) komt er wel weer een Volvo...

Jerra

Een 5 serie zal toch wel bevallen zou ik zeggen... Maar ben benieuwd naar je bevindingen!
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

Ries van de Zilverschuit

Zechs Zilinder mit LPG? Ik heb begrepen dat deze serie naar BMW-begrippen bovengemiddeld betrouwbaar en degelijk is. Altijd een heel mooi model gevonden.

Zal wel anders rijden dan een roffel die vooral rechtuit wil.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Jerra

Wordt overigens nog aardig wat LPG tanken als je de nieuwe wagen in de buurt van de 6 ton wilt krijgen.

En op 1 pk na hetzelfde vermogen als een LPT classic, dat zal vast lekker vooruit gaan en voldoende koppel hebben.

Is een aardig luxe uitgevoerd beestje als ik kijk naar het instrumentencluster/stuurbediening en multimedia unit!
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

hilko73

Hij is redelijk compleet ja. Maar ik vind de vrij nieuwe Vialle LPi installatie de grootste pré voor deze auto. De kilometerstand, daar maak ik me minder druk om. Tijdens het proefrijden bleek dat de auto aanvoelt als een nieuwe, ook wat onderstel en remmen betreft. Op gas moet de wagen op de lange baan toch ook rond de 1 op 9 kunnen scoren.

De reputatie van de E39 is degelijk, maar hij moet wel echt heel; goed bijgehouden worden.
Grap van een kameraad van me: "onderdelen voor de E39 zijn goed te betalen, je hebt er alleen verrekte veel van nodig". We gaan het meemaken.

V70geRwin

Altijd een mooi model gevonden en zal beter sturen dan de zeecontainers, veel plezier er mee  :eusa_clap: