Op zoek naar `n C70, welk blok?

Gestart door luuk123456, 13-07-2015 09:44:01

Vorige topic - Volgende topic

luuk123456

Citaat van: FGG op 29-07-2015 09:12:07
Als ik naar de topictitel kijk is het motortype je belangrijkste criterium. Als je dat nu ook als primair filter gebruikt. Nu laat je 2 redelijk identieke auto's zien (optisch) met verschillende blokken. Het geeft de indruk dat je een Turqoise Pearl C70 wilt en he blok niet zoveel uitmaakt.
Ik rij zelf in een T5 en dat bevalt prima. Inderdaad hoog in de toeren vrij agressief maar bij normaal gebruik ook normaal gedrag, verbruik gemiddeld 1:10,4.

Maak eerst de motorkeuze en zoek daarop verder, dan kom je vanzelf op een mooie Saffron of rood model met mooie Canisto's. ;)
Goed punt!
Dank voor deze 'pas op de plaats'

luuk123456

Citaat van: maruska op 29-07-2015 09:14:13
het is ook niet erg, maar als je sec kijkt is er niet veel keuze in de C. ervaringen over motorblokken zijn hier genoeg te vinden, vandaar de notitie.
* maruska pakt dan maar de chips ^^

Ik begrijp je! zal er op letten

FGG

Citaat van: maruska op 29-07-2015 09:14:13
het is ook niet erg, maar als je sec kijkt is er niet veel keuze in de C. ervaringen over motorblokken zijn hier genoeg te vinden, vandaar de notitie.
* maruska pakt dan maar de chips ^^

Ook al zijn er maar twee opties, als je geen keuze gemaakt wordt kan 't vrij lang duren. ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

maruska

eens, maar er is genoeg over te vinden. de C maakt het niet specialer, toch ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

luuk123456

Citaat van: maruska op 29-07-2015 09:17:56
eens, maar er is genoeg over te vinden. de C maakt het niet specialer, toch ?
Ik denk dat hier mee bedoeld wordt dat er `n keer van die spreekwoordelijke knopen doorgehakt moeten worden ;D
Richting TS, uhm...ik dus

maruska

juistem ^^

niet verkeerd bedoelt uiteraard.. maar als je voor jezelf geen keuze maakt voor een motorisering, kun je geen keuze maken voor een auto. zoeken met de juiste insteek of wens maakt dat juist makkelijker ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Johann

Beter iets langer over doen en blij zijn dan te snel kopen en achteraf spijt hebben.

V70R-obert

Citaat van: Johann op 29-07-2015 09:37:58
Beter iets langer over doen en blij zijn dan te snel kopen.
Maak je ook de afweging Luuk wie er in gaat rijden? Samen, alleen, meer je vrouw-vriendin? Ik heb wel mijn zin doorgezet en gewoon een T-5R gekocht waar mijn vrouw misschien 10 minuten in gereden heeft en nu in de garage staat onder het motto: 'te snel, te weinig comfort, anders dan een V70, ik hoef hem niet' Ik rij er zelf wel regelmatig in maar het is leuker als iedereen in huis de auto omarmt. Heel veel uitzonderingen daargelaten vinden veel mensen (ik reken daar vrouwen ook even onder, voor het gemak ;D) een 2.4 plezieriger rijden dan een T5 die zoals je zegt agressiever is en pas in z'n nopjes is wanneer je flink gas geeft. Naar mijn mening is een C70 meer elegant (al zou ik een andere kleur nemen dan  je gevonden exemplaren) en zou ik voor de 2.4 gaan. En als je wilt blazen, en je vouw ook wilt blazen, de T5. Je kunt natuurlijk zelf een lijstje maken met wat je wilt. Ik las eerder dat windgeruis al een einde zou kunnen maken aan je zoektocht naar een C70? 

UserID6342

Beter iets langer over doen en blij zijn dan te snel kopen en achteraf spijt hebben.
Heel veel eensch !  Oh ja, voordat ik het vergeet... Google ff op Ubeda uit Nijmegen ;D.  Jopie en Perry ken ik al ruim 30 jaar, maar dan weet je ff met wat voor familie je van doen hebt.  Ubeda is vrij berucht in Nijmegen...

luuk123456

Citaat van: Dirk342 op 29-07-2015 10:39:34
Heel veel eensch !  Oh ja, voordat ik het vergeet... Google ff op Ubeda uit Nijmegen ;D.  Jopie en Perry ken ik al ruim 30 jaar, maar dan weet je ff met wat voor familie je van doen hebt.  Ubeda is vrij berucht in Nijmegen...

ja, ik lees het! APART is het woord dat ik zoek ;D
Ik denk dat dit een maatje te groot voor me is, in alle opzichten...
Ik durf het voor sommige lezers bijna niet te zeggen, maar ik zoek even verder ;D

groetjes,
Luuk

T5-4life

Dan wordt het toch de T5!  ;D
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

luuk123456

Citaat van: V70R-obert op 29-07-2015 10:15:28
Beter iets langer over doen en blij zijn dan te snel kopen.
Maak je ook de afweging Luuk wie er in gaat rijden? Samen, alleen, meer je vrouw-vriendin? Ik heb wel mijn zin doorgezet en gewoon een T-5R gekocht waar mijn vrouw misschien 10 minuten in gereden heeft en nu in de garage staat onder het motto: 'te snel, te weinig comfort, anders dan een V70, ik hoef hem niet' Ik rij er zelf wel regelmatig in maar het is leuker als iedereen in huis de auto omarmt. Heel veel uitzonderingen daargelaten vinden veel mensen (ik reken daar vrouwen ook even onder, voor het gemak ;D) een 2.4 plezieriger rijden dan een T5 die zoals je zegt agressiever is en pas in z'n nopjes is wanneer je flink gas geeft. Naar mijn mening is een C70 meer elegant (al zou ik een andere kleur nemen dan  je gevonden exemplaren) en zou ik voor de 2.4 gaan. En als je wilt blazen, en je vouw ook wilt blazen, de T5. Je kunt natuurlijk zelf een lijstje maken met wat je wilt. Ik las eerder dat windgeruis al een einde zou kunnen maken aan je zoektocht naar een C70?  

Zeer nuttige punten stip je aan!

Mijn vriendin en ik (allebei ruim boven de 30 zal ik maar zeggen) rijden bijna nooit hard (wél dóór overigens).
Omdat ik, dankzij, dit forum geleerd meende te hebben dat het T5 blok iets degelijker/steviger gebouwd is,
leek het me van de ene kant verstandig om hiervoor te kiezen.
persoonlijk vond ik de 2.4T automaat héérlijk rijden, en was meer pit niet nodig.
De 'downside' vind ik dan weer dat je, ook weer hier op het forum geleerd en gelezen, toch nog wel eens leest dat ze niet helemaal gebouwd zijn op `n turbo.

Comfort staat bij ons inderdaad nog steeds hoog in het vaandel.

Ik heb inmiddels in 3 C`s gereden en alle drie suisden (ik heb het woord opgezocht) verschrikkelijk! bij elke windstoot hoorde je bijna de kier groter worden en de wind naar binnen komen. Ik blijf het `n verschrikkelijk fenomeen vinden, en inderdaad `n 'dealbreaker'.
Ik neem aan dat dit toch niet bij alle C`s het geval is?
Anders houdt de zoektocht (en daarmee ook dit lange topic ;D) grotendeels op.

Ps. De kleur is ook niet mijn favoriet, maar ik heb liever `n nette strakke auto als basis, dan `n mooie kleur.
Beide ben ik nog niet tegengekomen, maar geniet wel de voorkeur:)

luuk123456

Robster480

Gewoon voor een T5 gaan. In verbruik zal het niet veel schelen, power is altijd fijn en je hebt meer zekerheid wat betreft betrouwbaarheid.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

leons850

Citaat van: Robster480 op 29-07-2015 11:06:02
Gewoon voor een T5 gaan. In verbruik zal het niet veel schelen, power is altijd fijn en je hebt meer zekerheid wat betreft betrouwbaarheid.

Precies, desnoods nog een chip op maat er in om het gedrag van de motor naar wens te krijgen, hoeft niet eens voor de power.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein